شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام رضا مصباح - امام جمعه و مسؤول حوزه علمیه فامنین

حوزه/ ​امام جمعه شهر فامنین با اشاره به اتفاقات سال۸۸ گفت: یکی از نشانه های پویایی انقلاب این است که جوشش و خروشی چون ۹دی سبب شود افرادی که با نام خواص در انقلاب هضم شده اند را فیلتر کند و خالصی و ناخالصی طلحه و زبیرها عیان شود.

حجت الاسلام رضا مصباح امام جمعه و مسؤول حوزه علمیه فامنین در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در همدان با اشاره به رمز توفیقات انقلاب اسلامی اظهار کرد: عنصر ولایت و رهبری با جهت دهی به شور و حرارت مردمی در استقرار حکومتی دینی و اسلامی مهمترین موضوع در توفیق انقلاب اسلامی بوده است.

وی تصریح کرد: انتظار فرج عنصر دیگری در راهبرد و توفیقات انقلاب اسلامی بوده که به مردم این نوید را می دهد که می توانند در برابر ابرقدرت ها هم ایستادگی کنند.

امام جمعه شهر فامنین تبیین ارزش ها در قالب مفاهیم عام جامعه را عنصر دیگری در توفیقات انقلاب برشمرد و افزود: وقتی مسأله ای مانند مرگ در قالب ارزش های دینی چون شهادت تبیین می شود احساس عدم و پوچی از جامعه رخت بر می بندد و جوامع به ارزش ایستادگی در برابر ظلم امیدوار تر می شوند.

وی با بیان اینکه در طی این سال ها انقلاب ما در برهه هایی دچار تلاطم شد تشریح کرد: این نوسانات در همه انقلاب های دنیا ایجاد شده و گاه انقلاب، در پستی و بلندی و شرایط ناهمگونی قرار می گیرد.

حجت الاسلام مصباح بیان کرد: اتفاقات سال های ۷۸ و ۸۸ از همان تلاطم هایی بود که انقلاب را در شرایط نوسانات قرار داد اما این بصیرت و پشتوانه مردمی بود که سبب شد که انقلاب دچار گزند دشمنان نشود.

وی متذکر شد: اتفاقات سال ۸۸ نخستین عرصه تنگنا برای انقلاب ما نبوه و قطعا آخری هم نخواهد بود اما حماسه های دی هستند که در این شرایط، انقلاب را حفظ کرده و حمایت می کنند.

* ۹دی ماه 88 فیلتر مناسبی برای خواص بوده است

امام جمعه شهر فامنین حماسه ۹ دی را با عناوینی از قبیل برگشت به خویشتن، جهش دوباره و انقلاب درون انقلاب تعبیر و تفسیر کرد و افزود: چنانچه این حماسه ها بروز نکند انقلاب کمرنگ خواهد شد و نشاط خود را از دست خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نشانه های پویایی انقلاب این است که جوشش و خروشی چون ۹دی سبب شود افرادی که با نام خواص در انقلاب هضم شده اند را فیلتر کند و خالصی و ناخالصی طلحه و زبیرها عیان شود.

حجت الاسلام مصباح در پایان گفت: حماسه ۹ دی فیلتر خواص بود و کسانی را که تصور می کنند انقلابی هستند اما شائبه هایی در انقلابی بودنشان بود غربال شوند و شاید اگر چنین نمی شد ضربه هایی که این افراد در آینده بر نظام وارد می آوردند بسیار بدتر و جبران ناپذیر تر بود و اینها همه نشانه های رحمت الهی بر انقلاب اسلامی ایران است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha