جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 452733
۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
طلاق

حوزه/ آیت الله طه محمدی گفت: متاسفانه نه در دانشگاه و حوزه و نه در خانواده ها نحوه صحیح همسر داری به جوانان آموزش داده نمی شود و نتیجه آن هم طلاق هایی است که با کوچک ترین دعوا اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان، ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و مدیران زندان های استان همدان گفت: کیفر بسیار از جرم ها زندان نیست و می توان به نوعی دیگر فرد محکومیت خود را سپری کند.

وی تصریح کرد: بسیاری از افرادی که به دلیل مسائل مالی در زندان ها هستند حضور آنها در زندان فقط هزینه مازاد برای دولت دارد و ضمن آنکه طلب کار هم به پول خود نخواهد رسید.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری به آمار بالای طلاق اشاره کرد و گفت: برخی دختران و پسران ما با وجود داشتن تحصیلات، اما در امر زندگی مشترک چندان موفق نیستند. متاسفانه نه در دانشگاه و حوزه و نه در خانواده ها نحوه صحیح همسر داری به جوانان آموزش داده نمی شود و نتیجه آن هم طلاق هایی است که با کوچک ترین دعوا اتفاق می افتد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، تعداد بالای دختران در سن ازدواج را آسیب جدی عنوان کرد و گفت: توجه به ازدواج آسان و دوری از تجمل گرایی راهکار وضعیت موجود است.

وی، فرهنگ سازی را تنها راه مقابله با آسیب های اجتماعی توصیف کرد و گفت: ما فقط از راه تربیت می توانیم با این مشکلات مقابله کنیم و با استفاده از قوه قهریه به نتیجه مناسبی نخواهیم رسید.

آیت الله طه محمدی در پایان گفت: صنایع دستی زندانیان ما تنها گوشه کوچکی است از استعداد این افراد است که باید در جهت استفاده مثبت از آن ها، گام برداریم و کاری کنیم که پس از گذراندن دوره محکومیت از این استعداد فقط در زمینه های صحیح و راه راست استفاده شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha