سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
پربازدیدترین اخبار حوزه نیوز

پربازدید ترین خبر ماه قبل مربوط به طلبه مظلوم مشهدی، مرحوم محمد تولایی بود که اینگونه مخابره شد: حجت الاسلام محمد تولایی، روحانی جوان مشهدی که چندی پیش مورد سوء قصد قرار گرفته بود، ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، روزانه صدها خبر از درگاه های 18 گانه حوزه نیوز به 5 زبان منتشر می شود که برخی اخبار، بیش از بقیه توجه مخاطبان را به خود جلب می کند.

با هم مروری بر پربازدیدترین اخبار فارسی خبرگزاری رسمی حوزه در ماه گذشته می کنیم که به ترتیب بازدیدها تنظیم شده است:

 

روحانی مضروب مشهدی به لقاءالله پیوست

پربازدید ترین خبر ماه قبل مربوط به طلبه مظلوم مشهدی، مرحوم محمد تولایی بود که اینگونه مخابره شد: حجت الاسلام محمد تولایی، روحانی جوان مشهدی که چندی پیش مورد سوء قصد قرار گرفته بود، بامداد امروز در بیمارستان قائم(عج) مشهد به لقاءالله پیوست. محمد تولایی، 27 ساله، متاهل، طلبه مدرسه علمیه نورالرضا علیه السلام و امام جماعت یکی از مساجد مشهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عرفان، هنگام سخنرانی درگذشت

خبر مربوط به ارتحال حجت الاسلام والمسلمین عرفان نیز با بهت بسیاری از حوزویان و مخاطبان همراه شد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفان که برای سخنرانی در  مسجد امام (ره) کرمان دعوت شده بود با حضور در مسجد  و هنگام سخنرانی، حال ایشان بد شده  و به بیمارستان منتقل می شود و به علت عارضه قلبی به دیار حق شتافته است.

 

ادعای عجیب صادق زیباکلام درباره شهریه طلاب

پست اینستاگرامی آقای زیباکلام درباره حقوق و شهریه طلاب نیز واکنش های زیادی در پی داشت. حوزه نیوز در نخستین واکنش، توضیحاتی در این باره منتشر کرد که علاوه بر بازدید زیاد در حوزه نیوز، در برخی از خبرگزاری ها و روزنامه های کثیرالانتشار کشور نیز بازتاب یافت. در بخشی از آن یادداشت آمده بود:

آقای صادق زیبا کلام در جدیدترین مطلب خود در شبکه های اجتماعی، مدعی شد که به هر طلبه۲/۵ میلیون تومان حقوق داده می شود!!! و بعد با اشاره به احتمال 300 هزار روحانی در سال 1414 گفته است: من فرض می‌کنم که به‌طور متوسط به هرکدام از این ۳۰۰هزار روحانی ماهیانه ۲٫۵میلیون تومان حقوق پرداخت شود که می‌شود ۹۰۰۰میلیارد تومان در سال!

به طور خلاصه باید به جناب ایشان عرض شود که:

- کشور در سال 1414 به 300 هزار روحانی نیاز دارد اما درصد بسیار کمی از این تعداد وارد مشاغل دولتی و رسمی می شوند و همچون همیشه، اکثریت طلاب به تحصیل و تبلیغ اهتمام دارند.

- حتی یک ریال از شهریه طلاب از بودجه های دولتی تامین نمی شود. حوزه های علمیه شیعه از گذشته مردمی بوده و مردمی خواهد ماند.

- بیش از 90درصد طلاب زیر خط فقر بوده و مشکلات عدیده معیشتی دارند.

- حوزه های علمیه صرفا در امور عمرانی و مانند آن همچون بقیه شهروندان از حقوق عمومی برخوردارند که در همین زمینه نیز دولت محترم، آنچه را که مصوب و اعلام می شود، نمی پردازد.

 

چرا امام حسین علیه السلام قیام کرد؟

خبرگزاری حوزه همزمان با آغاز فصل تبلیغی محرم و اعزام حوزویان به نقاط مختلف کشور، و طی هماهنگی و همکاری با معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی سلسله مباحثی را با سرفصل «ره توشه محرم» منتشر کرد که به طور جدی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و برخی از این مباحث در صدر پربازدیدهای حوزه نیوز در ماه گذشه قرار گرفت.

یکی از این ره توشه ها، توضیح چرایی قیام اباعبدالله الحسین بود که با استفاده از مباحث حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به انگیزه های دینی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و شخصی اشاره کرده بود.

 

«عکس ماه» خبرگزاری حوزه را انتخاب کنید

چند ماهی است که مخاطبان حوزه نیوز، به عکسهای منتخب رای می دهند. روند این انتخاب به گونه ای است که در ابتدا عکاسان خبرگزاری حوزه، عکسهای برگزیده ی خودشان را برای داوری ارسال می کنند و سپس این تصاویر در یک مجموعه در سایت و شبکه های پیام رسان منتشر می شود و مخاطبان، آراء خود را به طرق مختلف ارسال می کنند که در نهایت عکس منتخب معرفی می شود. در فرایند انتخاب «عکس ماه» به طور مستقیم با دیدگاه و سلیقه مخاطبان آشنا می شویم که بسیار ارزشمند است و همزمان از عکاس منتخب تقدیر می شود.

 

آسیب شناسی تربیت دینی فرزندان

در رتبه بعدی از پربازدیدهای حوزه نیوز باز هم یکی از سلسله مباحث «ره توشه محرم» قرار گرفته است.

این بار «آسیب شناسی تربیت دینی فرزندان» بود که توجه شما مخاطبان عزیز را به خود جلب کرده بود.

در این مطلب عرصه‌های آسیب تربیت دینی همچون ناهمگونی گفتار و رفتار والدین، تربیت مستقیم، بد معرفی‌نمودن اسلام، سیاست‌زدگی در دین‌داری، بی‌توجهی به شرایط زمان، سهل‌انگاری والدین نسبت به تربیت دینی فرزندان و سخت‌گیری غیرمنطقی به تفصیل توضیح داده شده بود.

 

روحانیون از القاب حوزوی استفاده کنند

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه از مهمترین رویدادهای حوزوی در یک ماه گذشته بود که مخاطبان حوزه نیوز نیز با دقت مطالب سخنرانان این آئین را دنبال می کردند؛ از جمله سخنرانی آیت الله العظمی سبحانی که گفتند: باید از القاب حوزوی بهره ببریم؛ باید از حجت الاسلام، آیت الله، محقق، دانشمند و ... بهره برد و از اصطلاحات خارجی دوری کرد؛ افتخار ما القابی است که در حوزه وجود دارد؛ استفاده از تعبیرات غیرحوزوی نشانه عجز ماست و باید اصالت خود را حفظ نماییم.

 

راه نقد بر حوزه مسدود نیست

همچنین بیانات مدیر حوزه های در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه مورد توجه ویژه مخاطبان قرار گرفته بود. آیت الله اعرافی در این مراسم به موضوعات مختلفی اشاره کرد. از جمله: ما بدون آن که راه نقد را بر حوزه مسدود بدانیم؛ آن را باز دانسته؛ اما باید نقدی آگاهانه و منصفانه باشد؛ حوزه و قم در قبل از 50 سالگی آن تولیدکننده انقلاب بزرگ جهانی بود و آن همه ابتکار و خلاقیت علمی را به ایران و جهان نشان داد؛ حوزه ما هرگز مسیر سکولاریسم و دوری از ارزش های بلند اجتماعی و سیاسی اسلام را طی نمی کند؛ حوزه پشتوانه مردم، جامعه، اسلام و انقلابی اسلامی است.

 

واکنش سید ابراهیم رئیسی به حواشی اخیر + عکس

در یک ماه گذشته رفتارهای عجیب یک خواننده پاپ به نام امیرحسین مقصودلو (تتلو) بحثهای زیادی در رسانه های هنری، فرهنگی، سیاسی و حتی دینی به پا کرد. تتلو که هم اینک خارج از کشور به سر می برد برخی موضعگیری های ناشایست دینی و فرهنگی از خود نشان داده بود که ناراحتی هایی را به دنبال داشت اما آنچه موجب جنجال رسانه ای شده بود، دیدار این خواننده با حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در زمان انتخابات ریاست جمهوری بود که با گذشت چند روز، بالاخره آقای رئیسی به حاشیه ها واکنش نشان داد و نوشت:

"انی سلم لمن سالکم و حرب لمن حاربکم"

 این راهبرد همیشگی ما تا روز قیامت است؛ سلم مربوط به کسانی است که با قرآن و اهل بیت(ع) و امام جامعه اسلامی باشند و اگر کسی از این خیمه گاه بیرون رفت و در صف مقابله قرار گرفت به جبهه دشمنان دین خدا و اولیاء الله پیوسته و در دشمنی با ما است.

 

گزارش عینی عکاس «حوزه» از حمله تروریستی امروز اهواز+ عکس

حادثه تلخ تروریستی در اهواز ایرانیان و بسیاری از مردم جهان را متاثر کرد. نمایندگی خبرگزاری حوزه در خوزستان که در صحنه حاضر بود، به صورت لحظه به لحظه این حادثه و اتفاقات بعدی را گزارش داد و به طور خاص یکی از این گزارش ها، بیش از بقیه توجه مخاطبان را به خود جلب کرده بود که روایتی عینی از ماجرا به همراه تصاویر مربوطه ارائه داده بود.

 

رونمایی از نرم افزار اندروید پاسخ به شبهات محرّم+دانلود

نرم افزار اندروید پاسخ به شبهات محرم که محتوای آن از پرسش های موجود در انجمن گفتگوی دینی که توسط کارشناسان،‌ پاسخگویی شده، تهیه شده و جهت بهره مندی علاقه مندان منتشر گردید. این نرم افزار شامل بخش های متعددی از جمله آیات و روایات عاشورایی ، شبهات وسوالات تاریخی واقعه عاشورا ، سوالات اخلاقی تربیتی و عرفانی در حیطه عاشورا ، احکام عزاداری و ... است.

 

امروز گرانی ۲۰۰ درصدی در کشور داریم

مراجع عظام تقلید همچون گذشته نسبت به شرایط کشور بی تفاوت نبوده و به طور خاص در یکسال اخیر هشدارها و نکات مکرری در خصوص وضعیت اقتصادی، مسائل بانکداری و گرانی ابراز و علاوه بر ارائه طریق به دولتمردان و مسئولان، با مردم همدردی کرده اند؛ موضعگیری آیت الله مکارم شیرازی درباره گرانی ها نیز که در 14 شهریور ایراد شد، مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

ایشان در درس خارج خود گفتند:  مسئولین محترم بدانند این روزها در هر جلسه ای می نشینیم، سخن از گرانی است؛ بحث روز مردم، گرانی است؛ کاش گرانی 20 درصد و 50 درصد بود؛ امروز گرانی 100 درصد و 200 درصد داریم و حقوق بگیران، کارمندان و کارگران ما بیچاره شده اند. مسئولین جدی بگیرند؛ این مسائل شوخی نیست؛ مسئله ای سرنوشت ساز است؛ باید شبانه روز به فکر راه حل باشند؛ دل خود را به این مسئله خوش نکنند که این گرانی ها از فشارهای خارجی است؛ بسیاری از مشکلات، داخلی است و باید با مدیریت درست آن را حل کرد؛ تا به امروز هرچه مسئولین دولت، مجلس و قوه قضائیه دور هم نشستند، خبری نشد و باید فکری برای این مسائل کرد.

 

معارفه امام و مدیر جدید مرکز اسلامی هامبورگ

تغییر مدیر 10 ساله مرکز اسلامی هامبورگ نیز خبری بود که توجه بسیاری از مخاطبان حوزه نیوز را به خود جلب کرد. حجت الاسلام والمسلمین رمضانی که بعد از امامت جمعه کرج، راهی اتریش و سپس هامبورگ شده بود، پس از ریاست ده ساله بر این مرکز مهم، فعال و تاثیرگذار جای خود را به حجت الاسلام محمدهادی مفتح داد.

نکته مهم در میان مدیران کنونی و گذشته مرکز اسلامی هامبورگ، شخصیت و بعد علوم عقلی آنها در کنار سایر مباحث حوزوی است.

 

چرا حرم های پرهزینه برای ائمه(ع) ساخته شده است؟

پاسخ به یک پرسش درباره ساخت حرم و بارگاه برای امامان معصوم علیهم السلام نیز مورد توجه مخاطبان حوزه نیوز قرار گرفت. در این مطلب در 6 بند در این باره توضیح داده شد. در بخشی از این مطلب آمد: این هجمه‌های تبلیغاتی علیه ساخت‌وساز حرم‌های شریف، آن هم در دوره‌ای که بیش از همۀ ادوار تاریخی نسبت به تخریب آن‌ها به بهانۀ شهرسازی یا حتی با انفجار و ... اقدام می‌شود، مقاصد و اهداف دیگری دارد. گریه کردن برای فقر و فقرا نیز بهانه و توجیه حمله و نیز پوششی است تا قصد و غرض اصلی مخفی بماند؛ وگرنه این معترضان، اگر هزاران برابر این هزینه‌ها صرف ساخت و آبادی مراکز فسق و فجور شود، نه تنها گله نخواهند کرد، بلکه مشتاقانه استقبال هم می‌کنند. چنان‌که می‌دانیم برای واردات لوازم آرایش و آن هم اغلب از نوع تقلبی، سالانه چند میلیارد دلار هزینه می‌شود!

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha