جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: نباید عزت را از کافران طلب کنیم، چرا که خداوند می‌فرماید «منافقان را بشارت ده که بر آنان عذابی دردناک خواهد بود و آن گروه که کافران را دوست گیرند و مؤمنان را ترک گویند، آیا نزد کافران عزّت می‌طلبند؟ عزّت همه نزد خداست» .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: در قرآن آمده «نه کسانی که از اهل کتاب کافر شده‌اند و نه مشرکان دوست نمی‌دارند خیری از جانب پروردگارتان به شما برسد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید مسئولان مسلّمات قرآنی را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: در آیه ۱۱۸ سوره بقره آمده «ای کسانی که ایمان آورده‌اید از غیر خودتان دوست و همراه مگیرید. آنها آرزو دارند که در رنج بیفتید و دشمنی از لحن و سخنشان آشکار است و آنچه سینه‌هایشان نهان می‌دارد بزرگتر است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خداوند در آیه ۱۱۹ سوره بقره نیز می‌فرماید «شما کسانی هستید که آنان را دوست دارید و حال آنکه آنان شما را دوست ندارند و چون با شما برخورد کنند می‌ گویند ایمان آوردیم و چون با هم خلوت کنند از شدت خشم بر شما سر انگشتان خود را می‌گزند.

وی افزود: در آیه ۱۲۰ سوره بقره تأکید شده است «اگر به شما خوشی رسد آنان را بدحال می‌کند و اگر به شما گزندی رسد بدان شاد می‌شوند و اگر صبر کنید و پرهیزگاری نمایید نیرنگشان هیچ زیانی به شما نمی‌رساند یقیناً خداوند به آنچه می‌کنند احاطه دارد».

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: این وعده خداوند است که اگر بر اساس دستورات قرآن عمل کنیم، دشمنان هیچ زیانی نمی‌توانند به ما وارد کنند. اگر ما طبق دستورات الهی عمل کنیم یقیناً وعده الهی محقق خواهد شد و نباید در این خصوص تردید داشته باشیم.

امام جمعه قزوین به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت می‌فرمایند هیچ فرد عزتمندی حق را رها نکرد، مگر آنکه ذلیل شد و هیچ انسان ذلیلی به سراغ حق نرفت، مگر آنکه عزت یافت و اینها جزو محکمات دین است و باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

کلام رهبری ریشه قرآنی دارد

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه این کلام مقام معظم رهبری که دعوای دشمنان با اصل دین و اصل انقلاب است، ریشه قرآنی دارد، خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید «آنان پیوسته با شما می‌جنگند تا اگر بتوانند شما را از دینتان برگردانند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی خاطرنشان کرد: اگر آیات قرآن را بیش از پیش در جامعه تشریح و تبیین کنیم و رفتارهای خود را با دستورات الهی هماهنگ کنیم، مشکلات جامعه برطرف خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha