جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسین متقی، رئیس پژوهشگاه بین المللی مصطفی

رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی گفت: یکی از مسائل که امروز جوامع اسلامی با آن مواجه است مطالبه گری جوانان است، گفت: مسئولیت طلاب در این موضوع بسیار خطیر است و باید در مقابل حضرت حق پاسخ گو باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین متقی، رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی با حضور در برنامه صبحگاه معنوی نمایندگی المصطفی در گرگان، به موضوع « طلبه و مطالبه گری جوانان در جوامع اسلامی» پرداخت.

وی با بیان این نکته که یکی از مسائلی که امروز جوامع اسلامی به آن مواجه است، مطالبه گری جوانان است، افزود: مسئولیت طلاب در این موضوع آنچنان خطیر است که باید در مقابل حضرت حق پاسخ گو باشند.

رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی چالش بسیار بزرگ جوامع دینی به صورت عام و جوامع اسلامی به صورت خاص را « ناباوری» دانست و اظهار کرد: ما با ارتقاع سطح معنوی می توانیم از این بلاهای دنیوی در امان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین متقی، خلوص نیت در انجام امور را بسیار مهم دانست و گفت: ما باید هر قدمی که بر می داریم، خلوص نیت داشته باشیم و با تلاش برای ارتقاء سطح علوم مان، با این ناباوری ها مواجه نشویم.

رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی خطاب به طلاب المصطفی با بیان این که شما رسولان امت خود هستید و باید مبانی علمی و معرفتی تان را تقویت کنید، خاطرنشان کرد: یک طلبه چنان باید پایه علمی خود را محکم کند که بتواند هم خود معرفت کسب کند و هم توانایی اعطاء این معرفت به دیگران را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین متقی، دوران جوانی را بهترین فرصت کسب معرفت دانست و تصریح کرد: بیشتر جوانان وقتشان را به بطالت می گذرانند، در حالی که باید در جوانی وقت و عمر خود را برای خدا وقف کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha