جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله

حوزه/ شیخ نبیل قاووق گفت: عقب نشینی ترامپ از شمال سوریه، اعتراف رسمی و صریح به شکست سیاسی آمریکا در سوریه است و این مسئله تأثیرات خود را بر معادلات منطقه خواهد گذاشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله طی مراسمی در حسینیه شهرک "برعشیت" با اشاره به اینکه سیاست آمریکا علیه حزب الله به شکست انجامیده و هیچ نتیجه ای جز ناکامی نداشته است، گفت: تمامی تحریم های آمریکا علیه حزب الله، بانک ها، مقاومت و قرار دادن آن در لیست تروریسم نتوانست راه و موضع مقاومت را منحرف سازد یا معادله ای از معادلات لبنان و منطقه را تغییر دهد.

وی افزود: آمریکایی ها به دنبال جایگزینی برای تحریم های مالی، اقتصادی و سیاسی علیه حزب الله و هم پیمانان مقاومت هستند.

عقب نشینی ترامپ از شمال سوریه، اعتراف رسمی به شکست سیاسی آن در سوریه است

شیخ قاووق تصریح کرد: مسئله حائز اهمیت روند عقب نشینی و شکست محور آمریکا و دنباله های آن در منطقه است؛ چرا که عقب نشینی ترامپ از شمال سوریه، اعتراف رسمی و صریح به شکست سیاسی آمریکا در سوریه است و این مسئله تأثیرات خود را بر معادلات منطقه خواهد گذاشت.

رژیم صهیونیستی از فروپاشی محور آمریکا در منطقه بسیار نگران است

وی ادامه داد: شکست عربستان سعودی در یمن نیز بر محاسبات سیاسی و نظامی منطقه تأثیر خواهد گذاشت؛ به همین خاطر رژیم صهیونیستی از فروپاشی محور آمریکا در منطقه و جبهه آمریکا در سوریه و جبهه سعودی در یمن بسیار نگران است.

عضو ارشد  حزب الله تاکید کرد: ما در کنار تحولات، محسابات و معادلات جدید رو به جلو در حال حرکت هستیم و تمامی این ها به نفع محور مقاومت است.

شیخ قاووق در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بحران های برق، آب، زباله، کاهش ارزش لیره لبنانی مقابل دلار و آتش سوزی در جنگل های لبنان، گفت: حزب الله از موقعیت مسئولیت پذیری ملّی، اخلاقی و انسانی، اقدامات سیاسی و اقتصادی در جهت نجات کشور از این فاجعه انجام خواهد داد؛ چرا که ما نمی خواهیم لبنان بیش تر از این غرق در نگرانی ها و اختلافات شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha