پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

حوزه/ معاون پژوهش مرکز تخصصی امامت اهلبیت(ع) شامگاه چهارشنبه در برنامه نشست سالانه امامت پژوهان مرکز تخصصی امامت اهلبیت(ع) به ارائه گزارش فعالیت های این مرکز پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام شاهینی شامگاه چهارشنبه در نشست سالانه امامت پژوهان مرکز تخصصی امامت اهلبیت(ع) که در بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد، عنوان کرد: در سال 86 مدرسه امامت تحت نظر آیت الله میلانی فعال و در سال 90 امامت یکی از رشته های تخصصی حوزه در سطح سه تاسیس شد.

وی افزود: در کنار دروس مصوب شورای عالی حوزه، کارگاه های مختلف در مرکز برگزار شد و این مجموعه از دسترنج علمی فارغ التحصیلان خود در کارهای علمی برگزار شده است.

معاون پژوهش مرکز تخصصی امامت اهلبیت(ع) گفت: پژوهش، پایان نامه ها و کارگاه های ویژه طلاب در بخش پژوهش و مشاوره ها و کارگاه های مشاوره ای در بخش فرهنگی از کارهای مرکز تخصصی امامت اهلبیت(ع) بوده است.

حجت الاسلام شاهینی مطرح کرد: در یزد و زاهدان نیز دروس مربوط به رشته امامت در حال تدریس است و ادله امامت امیر مومنان، نقد ادله خلفا، شبهه شناسی و نقد وهابیت و غیره از دروسی است که در سطح سه طلاب مکلف به گذراندن آن هستند.

وی تاکید کرد: تعداد پذیرفته شدگان سطح سه رشته امامت در طول 17 دوره گذشته 350 نفر بوده که 250 نفر از آن ها فارغ التحصیل شده اند و از این تعداد 150 نفر مشغول پایان نامه نویسی هستند.

معاون پژوهش مرکز تخصصی امامت اهلبیت(ع) تاکید کرد: جمعا 1380 ساعت حضور در کلاس برای طلاب بوده و میانگین معدل دوره ها 17 بوده است.

حجت الاسلام  شاهینی خاطرنشان کرد: کارگاه های مختلف در این مرکز برگزار شده و در تدوین درسنامه های مرکز سرعت خوبی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در این مرکز از اساتید برجسته حوزه امامت استفاده شده و در کنار آن فارغ التحصیلان فاضل این مرکز نیز به امر تدریس در آن می پردازند.

معاون پژوهش مرکز تخصصی امامت اهلبیت(ع) اضافه کرد: فعالیت اتاق مشاوره علمی توسط چهار تن از اساتید حوزه امامت در حال انجام است، از فعالیت های دیگر این مرکز تخصصی برگزاری بخشی از دروس سطوح عالی حوزه بوده است.

حجت الاسلام شاهینی تصریح کرد: بررسی و تدوین چندین باره سرفصل های رشته امامت از طرف مدیریت حوزه در حال انجام بوده که این بررسی های مجدد در برخی جاها گلایه هایی در پی داشته است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از امتیازات بخش پایان نامه ها، پیگیری صفر تا صد تدوین آن ها است، 50 نفر از طلاب ما دفاع کرده و مدرک خود را اخذ کرده اند.

معاون پژوهش مرکز تخصصی امامت اهلبیت(ع) ابراز کرد: 25 مقاله علمی پژوهشی فصلنامه امامت پژوهی از فارغ التحصیلان این مرکز بوده است.

حجت الاسلام شاهینی خاطرنشان کرد: دوره های عمومی آموزش امامت در قم در 7 دوره در محل بنیاد فرهنگی امامت برگزار شده، همچنین دو دوره در دانشگاه قم، چهار دوره برای طلاب خارجی، یک دوره در معصومیه خواهران و دو دوره به صورت مجازی برای طلاب خارج از ایران برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در این دوره های عمومی عمدتا عقائد تطبیقی امامیه، کلیات امامت، مهدویت، شبهه شناسی، نقد مدعیان امامت، تاریخ امامت و فرق و مذاهب مطرح می شود.

معاون پژوهش مرکز تخصصی امامت اهلبیت(ع) بیان کرد: جلسات ماهیانه برای خانواده ها و همسران امامت پژوهان برگزار شده و جلسات مشاوره نیز ذیل این جلسات برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha