شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 877711
۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸
اسلام دات کام

حوزه/ در این قسمت از برنامه «اسلام دات کام» (Islampuntocom) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی می بینیم که کارهای نیک و احسان در مکاتب دینی و فلسفی شناخته شده چه جایگاهی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بدیهی است که کارهای خوب و نیکی نسبت به سایر موجودات معمولاً در کلیه مکاتب دینی و فلسفی شناخته و توصیه می شود، اما کار نیک دقیقا یعنی چه؟

یکی از مفسران مسلمان با روشی تأیید می کند که نیکی یعنی کاری که انسان بیش از وظیفه خود انجام دهد و کمتر از حق خود دریافت کند. آموزه های اسلامی براساس این تعریف همه را به عمل نیکی فرا می خواند؛ مهربانی نسبت به والدین، مهربانی نسبت به همسایگان، مهربانی نسبت به یتیمان و گدایان، مهربانی نسبت به کودکان، مهربانی نسبت به حیوانات و....

در این قسمت از «اسلام دات کام» می بینیم که توصیه به عمل نیک برای تقویت نکات مثبت و سازنده در انسان است. یک فرد خیرخواه با مهربانی شخصیت خود را تکمیل و برای تحقق خوبی و پیشرفت تلاش می کند. اعمال خوب انسان را از ارتکاب به کارهای غیراخلاقی و رفتار بد دور می کند و او را از نقص به کمال می رسد.

«اسلام دات کام» چهارشنبه ساعت 19:30 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه هیسپان‎تی‎وی پخش می شود و پنجشنبه ساعت 20:30 و جمعه ساعات 04:30، 10:30 بازپخش خواهد شد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha