پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صدرا

حوزه/ علیرضا صدرا گفت: انقلاب اسلامی در حال تبدیل نمودن پیروزی اصغر به پیروزی اکبر است، در حالی که می بینیم دیانتی که رابطه آن با حکمت قطع باشد به ظاهر گرایی کشورهایی مانند عربستان و گروه هایی همچون طالبان ختم می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، علیرضا صدرا، پیش از ظهر امروز در همایش بررسی فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم، در شاهین شهر با اشاره به حکمت مدنی متعالیه انقلاب اسلامی در گام دوم، ضمن مقایسه تاریخی دوره های چهل ساله سپری شده بر قوم حضرت موسی(ع) و انقلاب اسلامی اظهار کرد: در قرآن و در فلسفه تاریخ اسلامی جریان حضرت موسی(ع) جریان خاصی است، هم چنان که موسی(ع) قوم خود را از ذیل سلطه فرعونی نجات داد و به وادی ایمن وارد کرد، معجزه انقلاب اسلامی نیز از بین دو بلوک شرق و غرب به عنوان یک نظام یک دست بین المللی ایجاد شد.

مدرس علوم سیاسی دانشگاه تهران با تاکید بر گذر دوره چهل ساله انقلاب اسلامی و وارد شدن آن به وادی ایمن گام دوم، تصریح کرد: ۴۰ سال گام اول انقلاب به عنوان پیروزی اصغر بوده است و انقلاب اسلامی از این دو قدرت گذشته وارد وادی ایمن شده است و به تعبیر رهبرانقلاب چهل سال زمینه سازی شده است.

وی اضافه کرد: در جهاد اصغر موانع رفع و شرایط فراهم شده است و در جهاد اکبر باید تمدن سازی شکل بگیرد و اکنون باید این امور به بهره برداری برسد و در این گذر باید ببینیم حکمت چه جایگاهی دارد.

 صدرا در ادامه ضمن تبیین نظرات و آراء حکمای اسلامی هم چون خواجه نصیر الدین طوسی، ملاصدرا و فارابی در خصوص جایگاه حکمت در تدبیر مدن و سیاست گفت: در این دوره چهل ساله، بدترین تهدیدات غرب به بهترین فرصت ها برای انقلاب بدل شده و این به دلیل آن بوده است که ایمان و عمل صالح پای کار بوده، لذا راه حل و تدبیر حفظ دولت به همگرایی در جبهه داخلی و ایجاد تنازع و تفرقه در دشمن بیرونی است.

وی خاطر نشان کرد: هر کشوری به حاکمیت رهبری و دولت خود قوام می یابد و استقامت جامعه به رهبران آن است و سیاست باید بر اساس حکمت باشد و باید اخلاق و قانون در جامعه برقرار گردد.

مدرس علوم سیاسی دانشگاه تهران  با اشاره به نظرات میشل فوکو درباره انقلاب اسلامی عنوان کرد: انقلاب اسلامی در حال تبدیل نمودن پیروزی اصغر به پیروزی اکبر است، در حالی که می بینیم دیانتی که رابطه آن با حکمت قطع باشد به ظاهر گرایی کشورهایی مانند عربستان و گروه هایی همچون طالبان ختم می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha