شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نور الجنان

حوزه/ نرم‌افزار نورالجنان با ارائه قرآن کریم به همراه متن کامل ۱۰۲ جلد کتاب در زمینه منابع ادعیه، ترجمه و شرح و تفسیر دعاها، نخستین نیایش نامه چندرسانه ای جهان اسلام به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه دعا و مناجات، بر آن شدیم تا به تبیین کامل محتوا و قابلیت‌های ارزشمند نرم‌افزار نورالجنان؛ نخستین نیایش‌نامه چندرسانه‌ای جهان اسلام، بپردازیم.

این گزارش می‌افزاید: اندیشه ارائه نرم‌افزارِ ویژه مناجات‌های عرفانی و کتب ادعیه از چندی پیش، خاطر مؤسسات تولید کننده نرم‌افزارهای اسلامی را به خود مشغول داشته بود تا این که مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) به منظور عرضه نرم‌افزاری وزین و درخور مضامین بلند دعاهای اسلامی و نشر فرهنگ معنوی تشیع، نرم‌افزار ارزشمند نورالجنان را تولید و عرضه نمود.
 

 


گفتنی است: نرم‌افزار نورالجنان، گلشن عطرآگینی از دعا و کتب اخلاقی است که در آن، قرآن کریم به همراه متن کامل ۱۰۲ جلد کتاب از ۵۰ مؤلف در زمینه منابع ادعیه، ترجمه و شرح و تفسیر دعاها، فلسفه دعا و نیز کتاب‌های اخلاقی و عرفانی در اختیار کاربر قرار گرفته است.
 

صحیفه سجادیه، مفاتیح الجنان، صحیفه الرضا، مفتاح الفلاح، ریاض السالکین، الأنوار الساطعه، شرح دعای صباح، التوسل، آداب الصلوه، شرح دعاء السحر، تحفه الملوک، شرح مصباح الشریعه، معراج السعاده، المحجه البیضاء، المراقبات، مکارم الأخلاق و منازل السائرین و ... برخی از کتب ارائه شده در این نرم‌افزار می‌باشد.
 

همچنین در نرم‌افزار نورالجنان علاوه بر فهرستِ جداگانه صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان، فهرست جامعی از ۵۶۸ دعاها، زیارت و اعمال مستحبی برگرفته از این دو کتاب ارزشمند به همراه نمایش متن و امکان استفاده از صوت، ارائه شده است.
 

 


علاوه بر این با ورود به صفحه اعمال امروز در نرم‌افزار، نمایش و قرائت ادعیه، اعمال و آداب مربوط به هر روز با توجه به تقویم رایانه به همراه امکان مشاهده متن اعمال و آداب روزهای انتخابی در دسترس کاربر قرار گرفته است.
 

گفتنی است: ارائه بیش از پنجاه مولودی و افزون بر هفتاد مرثیه و امکان استفاده از چندین مناجات دلنشین به همراه تصاویری به صورت اسلایدی در بخش نگارخانه، به جذّابیت معنوی نرم‌افزار نورالجنان افزوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha