جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
داود شهاب عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین

حوزه/ داود شهاب عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: مسئله فلسطین در خطرناک ترین مراحل توطئه ها قرار دارد که هدف از آن حذف مسئله فلسطین و پایان دادن به حقوق فلسطینی ها در سایه دولت جدید رژیم اسرائیل است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، داود شهاب عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: مسئله فلسطین در خطرناک ترین مراحل توطئه ها قرار دارد که هدف از آن حذف مسئله فلسطین و پایان دادن به حقوق فلسطینی ها در سایه دولت جدید رژیم اسرائیل است.

شهاب در گفتگو با پایگاه خبری العهد از رهبران سازمان آزادی بخش و تشکیلات خودگردان خواست اقدامات لازم را برای حمایت از حقوق فلسطینی ها انجام دهند و یک راهبرد ملّی برای مقابله با اشغالگران و طرح های آن ایجاد کنند که از تمامی توافق نامه های ذلت بار که سازمان آزادی بخش یا تشکیلات با دولت های پیشین رژیم صهیونیستی امضا کرده اند، به دور باشد.

وی در خصوص تشکیک در نقش تشکیلات خودگردان در مقابله با طرح های رژیم اشغالگر گفت: تمامی تجربه ها نشان می دهد که تشکیلات ضعیف است و این همان چیزی است که توسط رئیس جمهور محمود عباس و مقامات تشکیلات به نفع اشغالگران بیان شد.

شهاب افزود: این رفتار های تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی بخش باید متوقف شود و آنها باید به اولویت های اساسی که همان مسئله فلسطین است بازگردند؛ چرا که این مسئله، مسئله آزادی ملّی است و باید به شکل فراگیر با اشغالگران مقابله کنیم.

عضو جنبش جهاد اسلامی تصریح کرد: مقابله دیپلماسی به تنهایی کافی نیست و باید برای مقابله با طرح های صهیونیستی، اقدامی عملی و میدانی انجام گیرد.

وی ادامه داد: اشتباه بزرگ تشکیلات خودگردان این است که همچنان از گفتگوهای سیاسی در خصوص یک کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ "و اسرائیل" صحبت می کند ، امّا از ۶۷ چیزی که ما می توانیم در مورد آن مذاکره کنیم ، باقی نمانده است، لذا تشکیلات و سازمان آزادی بخش باید از مذاکره و توهم سازش دست بشکند و مقابله گسترده با طرح رو به رشد صهیونیستی را آغاز کنند.

داود شهاب با اشاره به اینکه اگر موضع فلسطینی ها در عمل ضعیف باشد، تکیه بر جامعه بین الملل بی ارزش است، گفت: اگر ما وارد میدان نشویم، هیچ حرکتی سودمند نخواهد بود و اصل و اساس مقابله گسترده در میدان و به صورت عملی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha