پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 903268
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
تخریب حرم بقیع

حوزه/ بقیع، مرثیه مجسّم است. زائران آنجا دلهای سوخته شان را بر می دارند و با شتاب، خود را به حضور ائمه اطهار(ع) می رسانند؛ زیارتنامه را با باران اشک می خوانند و سلام ها را با چشمهای بارانی‌شان بدرقه می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، این روزها، آثار عداوت و جهالت وهابیت نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت، از سراسر مدینه و وادی بقیع، این مزرعه و کشتزار اندوه و ماتم هویداست. رنجنامه نانوشته محبّین اهل بیت، بر خاک و سنگ این مزارها، گویاتر از هر زمان است؛ امروز دیگر مدینه مظلوم است و بقیـع مظلومتر. «اهل بیت» همچنان غریبند و پیروانشان نیز غریبتر!

اینجا اشک است که سخن می گوید و «حال» و «حزن»، گویاتر از «سخن» و «کلام» است. دیدگان اشکبار، ترجمان قلب های داغدار و بی قرار است. وقتی قدم به تربت بقیع می گذاری و نگاهت به قبورِ ساده امامان می افتد، دیگر لازم نیست کسی مرثیه بخواند. بقیع، خودش مرثیه مجسّم است. ساعت‌هایی که درِ بقیع به روی زائران گشوده می شود، گویا درِ بهشت است که به روی زائران عاشق باز می شود. دلهای سوخته‌شان را بر می دارند و با شتاب، خود را به حضور ائمه اطهار(ع) می رسانند؛ زیارتنامه را با باران اشک می خوانند و سلام ها را با چشمهای بارانی‌شان بدرقه می کنند.

به وادی شب که قدم می گذاری، درمی‌یابی که شب بقیع خاموش است و تاریک.... ظلمات روشن بقیع، روشنایی و تجلی خود را از نور امامت می گیرند...... بغض و ماتم آنگاه که می بینی وادی بقیع در موج ظلمت و غربت فرورفته است گلویت را می فشارد... گرچه حس میکنی اصلا خورشیدی بر این خاک نخفته اما نور آن بزرگواران احساس می شود.

هشتم شوال سالروز تخریب بارگاه ملکوتی و متبرک ائمه بقیع توسط وهابیت و روز عزا و حزن شیعیان است.

آنچه که در این روز اتفاق افتاد، در واقع با تحریک دشمان اسلام و به دست این وهابیان مغرض و مزدور بر تاریخ اسلام وارد شد؛ در همین راستا در همواره تاریخ باید یاد این روزها را در ذهن داشته باشیم تا بقاع متبرکه را به حال اول خود بازگردانده و همه مقاماتی که در بقیع وجود دارد و تخریب شده است، مورد بازسازی قرار گیرند.

خبرگزاری حوزه نیز به نوبه خود، ضمن محکوم نمودن این اهانت نابخشودنی وهابیت، سالروز این واقعه دلخراش را به علما، روحانیون، طلاب بزرگوار و نیز امت اسلامی،‌ تسلیت و تعزیت عرض می نماید؛ امید آنکه در آینده نزدیک، حرم ائمه بقیع(ع) با عنایت امام عصر، حضرت بقیة الله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشکوه‌تر از گذشته ساخته شده و مرهمی بر زخم‌ جانکاه محبان ایشان گردد. ان شاء الله.
انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha