جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مجلس خبرگان رهبری در سال ۶۸، با انتخاب امام خامنه‌ای به رهبری نظام اسلامی، انقلاب را بیمه کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام و آغاز سی و دومین سال رهبری مقام معظم رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام خامنه‌ای با همان اقتدار امام(ره) هدایت می‌شود، گفت: یکی از کارهای بزرگی که امام راحل انجام داد شکست ابهت پوشالی آمریکا بود.

امام جمعه تبریز افزود: امام خمینی(ره) وحشت را از دل مظلومان به دل مستکبران جهان منتقل کرد و بیداری اسلامی را برای ملت های مستضعف الگوسازی کرد.

وی با بیان اینکه به برکت صدور فرهنگ انقلاب اسلامی به دنیا بیداری اسلامی شکل گرفت، گفت: با شکل گیری بیداری اسلامی، راهبرد امام راحل در صدور انقلاب به نتیجه رسید؛ چرا که ایشان دریچه نو، نور و امید را در دل مسلمانان ایجاد کرده بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حکایت از ملت های آزاده جهان و ایستادگی در مقابل مستکبران را از سرفصل های مکتب امام برشمرد و گفت: انتفاضه فلسطین و دفاع از آرمان این کشور از آموزه های امام است که با صدور فرمان راهپیمایی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان روز جهانی قدس به منصه ظهور رسید.

امام جمعه تبریز با اشاره به بعد معنوی آموزه های امام راحل، گفت: حضرت امام با ایجاد تحولی در کشور ملت وفادار ایران را به ملتی شجاع در برابر استکبار تبدیل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اضافه کرد: امام راحل ملت ایران را جهادگر و ایثارگر به بار آورد که بر پایه این تحول، جوانانی تربیت شدند که با روحیه شهادت طلبی در برابر استکبار ایستادند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به سی و دومین سالگرد انتخاب حضرت امام خامنه ای به رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: امام خامنه‌ای با همان اقتدار امام(ره) نه تنها نظام اسلامی بلکه مسلمانان جهان را هدایت می کنند.

امام جمعه تبریز، خدامحوری، تکیه بر اسلام ناب محمدی، شفقت و رأفت اسلامی، عدالت محوری، رفع تبیض و مردمی بودن را از شاخصه های رهبر معظم انقلاب در رهبری نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: گستردگی ارتباطات، قانون مداری، آزادی مشروع، انتقادپذیری، دفاع از مستضعفان، دیپلماسی مبتکرانه و تهاجمی، از خودگذشتگی، فروتنی، ایمن بودن به بیت المال، دوری از قبیله گرایی، مدیریت جهادی، ایمان به نصرت الهی، عقلانیت، علم و درایت جهادی، تلاش همه جانبه با روحیه خستگی ناپذیر از دیگر شاخصه رهبر معظم انقلاب در رهبری نظام اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جهاد علمی و جنبش نرم افزاری از دیدگاه رهبر انقلاب، گفت: این وجه از نظام اسلامی، ایران را به یک ابرقدرت در سطح دنیا تبدیل کرده است.

امام جمعه تبریز، بیانیه گام دوم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۱۶ ماه از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب سپری می شود، منشوری که آینده ۵۰ ساله ایران را ترسیم و تبیین کرده است، اما هنوز اقدام درخور توجهی را در این زمینه شاهد نبوده ایم.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام برگی، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از فعالیت های صورت گرفته گزارشی ارائه داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha