جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرهنگ

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به نقش تعیین کننده و مؤثر شورای فرهنگ عمومی در جامعه، تصریح کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای دستگاه‌های اجرایی بمثابه‌ قانون و لازم‌الاجراست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم، امروز در دیدار محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذریایجان شرقی، سرعت بخشی رسیدگی به اقشار و صنوف فرهنگی آسیب دیده از کرونا را خواستار شد.

وی، بسترسازی مناسب برای اجرایی شدن نقشه مهندسی فرهنگی کشور را در استان مهم دانست و ادامه داد: تدوین و اجرایی شدن برش استانی نقشه فرهنگی کشور باید از رویکردهای اصلی شورای فرهنگ عمومی استان باشد.

امام جمعه تبریز گفت: تقویت محتوایی موارد مورد بحث در شورای فرهنگ عمومی ضروری است و صیانت از فرهنگ، وظیفه‌ای همگانی است و شورای فرهنگ عمومی نیز این وظیفه را بر عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به نقش تعیین کننده و مؤثر شورای فرهنگ عمومی در جامعه، ادامه داد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای دستگاه‌های اجرایی بمثابه‌ قانون و لازم‌الاجراست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری و خسارت‌های وارده به حوزه فرهنگ و هنر در دوران شیوع ویروس کرونا، گفت: هدف اصلی بخش فرهنگ و هنر ایجاد زیرساخت مناسب برای توسعه فرهنگی است.

محمد محمدپور با اشاره به اهمیت بالای نقشه مهندسی فرهنگی کشور افزود: براساس تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصویب آیین‌نامه تدوین و اجرای برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در این شورا، چارچوبی برای اسناد استانی تعیین شده که در شورای فرهنگ عمومی ارائه و تصمیم‌گیری خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha