چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام استوار میمندی-مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس از برگزاری امتحانات طلاب این استان به صورت حضوری خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد استوارمیمندی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، در پاسخ به این سؤال که با توجه به بیماری کرونا آیا امتحانات به صورت مجازی برگزار می شود یا خیر، اظهار داشت: پس از اینکه به دلیل رعایت مسائل بهداشتی مدارس علمیه را تعطیل کردیم، شرایط را هم نیز رصد می کردیم که اگر شرایط فراهم شد آموزش را حضوری برگزار کنیم.

وی افزود: به دلیل اینکه در صدد رعایت اصول بهداشتی بودیم ترجیح بر این شد که آموزش به صورت غیرحضوری صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه فارس اضافه کرد: پس از اینکه بیشتر شهرستان های فارس در وضعیت سفید قرار گرفتند به مدیران مدارس علمیه ابلاغ شد که هر مدرسه ای در منطقه سفید، دروسی باقی مانده را با مشورت عوامل بهداشتی منطقه به صورت حضوری برگزار کند.

وی در خصوص برگزاری امتحانات به صورت حضوری نیز مطرح کرد: با مشورتی که با آیت الله اعرافی داشتیم و رصدی که صورت گرفت، بنا شد تا امتحانات به صورت حضوری برگزار شود، همچنین  با تحقیقات انجام شده، به لحاظ بهداشتی منعی برای برگزاری امنتحانات حضوری نبود.

حجت الاسلام والمسلمین استوارمیمندی خاطرنشان کرد: برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری چند نکته تبصره نیز برای طلاب وجود دارد، اولا برای اینکه اصول رعایت شود، طلبه هایی که در همان شهر اقامت دارند خوابگاه به آنان داده نمی شود، در مرحله بعد، طلبه هایی که غیربومی هستند و نیاز به خوابگاه دارند مدیر مدرسه پس از ضدعفونی خوابگاه و محل برگزاری امتحان، خوابگاه را در اختیار آنان قرار می دهد، طلاب با ماسک در امتحان حضور پیدا خواهند کرد و در صورت امکان در فضای باز امتحان برگزار می شود.

وی افزود: طلاب غیربومی این اجازه را دارند با هماهنگی که با مدرسه مبدأ و مقصد دارند و همچنین با مجوزی که از معاونت آموزش دریافت می کنند در محل سکونت خود که دارای مدرسه است، امتحان دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha