چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 905177
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
حجت الاسلام استوار میمندی-مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس، کرونا را آنتی رنسانس جامعه دانست و گفت: کسانی که اهل بصیرت هستند واقعیت را دیدند و همچنین می گذریم از برخی افراد که چشم و گوش خود را بسته بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوارمیمندی ظهر امروز در جلسه تجلیل از طلاب خواهر تغسیل دهنده اموات کرونایی که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شیراز برگزار شد، اظهار داشت: همکاری خواهران جهادی در کنار طلاب جهادی الگوی خوبی برای حضور در عرصه های مختلف اجتماعی شد که امام راحل به ما یاد داده اند.

وی در ادامه اضافه کرد: کسانی در ابتدای انقلاب قائل بودند که نباید خانم ها را در فرآیندهای اجتماعی مشارکت داد، اما حضرت امام با نگاه خود جایگاه زنان مؤمن و عفیف را به عنوان کسانی که می توانند تحول آفرین شوند، معرفی فرمودند.

مدیر حوزه علمیه فارس با بیان اینکه امروز در گام دوم انقلاب، نقش زنان مهم و مؤثرتر است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای بیانیه گام دوم به کلید واژه جامعه پردازی، اشاره فرمودند، کلیدواژه‌ای جدید بود، بیانیه گام دوم دو نکته جدید داشت که بخش اول مجموعه نگاری منطقی و مبتنی بر سیر تحولات انقلاب بود که در هیچ جا آن را نداشتیم.

وی بیانیه گام دوم را بستر پژوهشی مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر روی بیانیه گام دوم بسیار زیاد است چرا که بیانیه گام دوم یک منشور است.

حجت الاسلام والمسلمین استوار، آوردن کلیدواژه های جدید در بیانیه گام دوم مانند جامعه پردازی را دومین نکته جدیدی برشمرد که در این بیانیه آمده بود و تأکید کرد: سبک زندگی باید توحیدی شود، همچنین پیرامون سبک زندگی، نقش زنان جامعه در تغییر سبک زندگی به مراتب بیشتر از آقایان است.

وی عنوان کرد: حضور طلاب جهادی خواهر در فعالیت های ایام کرونایی ما را امیدوار کرد تا نهضت فراگیر آغاز شود و شکل بگیرد، کرونا تهدیدی بود که برای جامعه و حوزه های علمیه تبدیل به فرصت شد، در روزهای نخست دشمن با تبلیغات بهترین سوژه را پیدا کرد که کرونا از قم آغاز شده است و با این کار می خواستند مرجعیت، حوزه و دین را مورد هجمه قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه فارس با بیان اینکه کرونا آنتی رنسانس جامعه است، مطرح کرد: کسانی که اهل بصیرت هستند واقعیت را دیدند بگذریم از این که برخی نیز چشم و گوش خود را بسته بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha