جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 906829
۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
سابق امیر جماعت اسلامی منور حسن انتقال کرگئے

حوزه/منور حسن امیر سابق جماعت اسلامی پاکستان و از مخالفان سرسخت دخالت‌های آمریکا در منطقه، روز جمعه در سن ۷۸ سالگی در شهر «کراچی» درگذشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه منور حسن امیر سابق جماعت اسلامی پاکستان و از مخالفان سرسخت دخالت‌های آمریکا در منطقه، روز جمعه در سن ۷۸ سالگی در شهر «کراچی» درگذشت.

منور حسن چهارمین رئیس حزب جماعت اسلامی محسوب می‌شود که سال ۱۳۸۸ این مسئولیت را برعهده گرفت و تا فروردین ۱۳۹۳ آن را رهبری کرد. 

وی یکی از منتقدان شدید سیاست‌های آمریکا در منطقه و مخالف سرسخت دخالت نظامی واشنگتن در افغانستان شناخته می‌شد که همواره حملات پهپادهای ارتش آمریکا را به خاک پاکستان محکوم می‌کرد. 

منور حسن متولد ۱۴ دیماه ۱۳۲۰ شمسی (اوت ۱۹۴۱) در شهر دهلی (پیش از استقلال پاکستان و هند) بود که در سال ۱۳۴۶ شمسی به حزب جماعت اسلامی پیوست و پیش از انتخاب به عنوان رئیس، در منصب معاون دبیرکل، دبیرکل و رئیس ایالتی این حزب خدمت کرد. 

این امیر سابق جماعت اسلامی پاکستان در سال ۱۳۵۶ در انتخابات عمومی کشورش شرکت کرد و توانست با کسب بالاترین رای، به مجلس ملی راه یابد. 

حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیر کل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان، حجت الاسلام وحیدی امام جمعه پایتخت استرالیا و دیگر رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان درگذشت منور حسن را تسلیت گفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha