سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ نشست مشورتی شورای تبلیغ استان همدان

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان با بیان اینکه متاسفانه زندگی‌های امروز گرفتار مسائل دنیوی همچون مهریه تا لوازم پر زرق و برق شده است، گفت: بسیاری از مشکلات زندگی ناشی از چشم و هم چشمی و دوری از ساده زیستی است.

حجت الاسلام امین عباسی از اساتید حوزه علمیه همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)، بر لزوم الگوگیری از زندگی این بزرگان تاکید کرد و اظهار داشت: بسیاری از مشکلات زندگی ناشی از چشم و هم چشمی و دوری از ساده زیستی است.

وی افزود: اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) از ظروف گلی که مورد استفاده قشر ضعیف جامعه آن زمان بود، در جهیزیه حضرت زهرا(س) استفاده کردند، تنها مربوط به همان زمان نیست، بلکه حضرت با این کار به دنبال ترویج ساده زیستی در جامعه در زمان‌های مختلف بودند.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه متاسفانه زندگی‌های امروز گرفتار مسائل دنیوی همچون مهریه تا لوازم پر زرق و برق شده است، گفت: خانواده‌ای می‌تواند به پیشرفت دست پیدا کند که پایه‌های اصلی آن زندگی بر مبانی دینی، ایمانی و صداقت بنا شده باشد.

وی تصریح کرد: زمانی که پیامبر گرامی اسلام از امام علی(ع) پرسیدند حضرت زهرا(س) را چگونه یافتی، ایشان از عبارت "خوب یاری گری در راه عبادت" استفاده کردند و این بدین معنی است که زن و مرد باید به یکدیگر برای رسیدن به الهی الله کمک کنند.

این استاد حوزه با تاکید بر اهمیت سازگاری بین زن و شوهر، عنوان کرد: اگر در خانواده‌ای سازگاری وجود نداشته باشد، نه تنها در کارهای دنیوی، بلکه در زندگی اخروی هم انسان به مشکل بر خواهد خورد.

وی به ملاک‌های انتخاب همسر نیز اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای همسران در مسیر زندگی ایجاد ‌شود، وجود اختلاف در فرهنگ و سبک زندگی طرفین است، که باید در زمان انتخاب و ازدواج این مهم، حتما مورد نظر باشد.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    0 0
    اولین موضوع مهم و اثرگذار در زندگی زناشویی سکـــــس با همسر است که گاهی به آن کم توجهیم و آموزش های جنسی لازم صورت نمی‌گیرد