پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 912440
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
سلوک در مکتب سلیمانی

حوزه/ کتاب «سلوک در مکتب سلیمانی» اثر حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد رودگر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «سلوک در مکتب سلیمانی» اثر حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد رودگر منتشر شد.

بر اساس این گزارش: این کتاب ارائه اصول و ریشه های اصلی سیر انفسی و تعالی وجودی انسانِ سائر الی ‍الله و مسافر کویِ دوست است که در طول چهل سال سلوکِ توقف ناپذیر فعال و نه منفعل، پویا و دینامیک نه ساکن و استاتیک آن هم در سایه شجره طیبه ولایت تداوم و تحقق داشت و مفاهیمی چون هجرت و جهاد را قرین عمل صالح و اخلاص کرد و تفسیر عینی و نشانی های بی نشانان را در سبک سلوک فردی و اجتماعی نشان‌مان داد.

در این کتاب سلوک سلبی و ایجابی سردارِ پرافتخار، تمام ناشدنی، نامیرا و جاودانه امام خمینی(ره) و آیت الله خامنه ای را در عینیت حیات طیبه متجلی می سازد، که چگونه انسان در پرتو معرفت، محبت، عبودیت، سرعت و سبقت توأم با مراقبتِ نفس می تواند فرشته ‍صورت و فرشته ‍سیرت شده و به تدریج پا را فراتر از فرشتگان گذاشته و روح ریحانی و رحمانی یابد.

سلوک در مکتب سلیمانی نَمی از یَم وجودِ بهشتی و بهشت وجودِی مالک اشترِ زمان است که برخی مبانی و مولفه‌ها، شاخص ها و معیارهای زندگی انقلابی را در قالب سیر و سلوک در متن زندگی نه در خلوت و خلسه تبیین کرده است.

کتاب حاضر ظهور عرفان اجتماعی عارفی است که در کلاس پیر میکده عشق خمینی کبیر و خم‌خانه خامنه ای عزیزالوجود عرفان عملی را با تمام ساحات و سطوح درک و دریافت نمود و تجربه و ترجمه عملی کرده است.

این کتاب در ۲۶۴ صفحه و قیمت ۳۷۰۰۰ تومان توسط مؤسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر از مؤسسات وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha