پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سیدجلال حسینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه کامیاران گفت: نوسانات اقتصادی از یک سو، کاهش چشمگیر نظارت بر بازار و بیماری کرونا این روزها زمینه ساز ایجاد بار روانی شدید بر جامعه به ویژه بر روی اقشار دهک پایین جامعه شده است.

حجت الاسلام سید جلال حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: اجرای طرح کمک مؤمنانه در سطح کشور که در نیمه شعبان امسال با فرمان امام خامنه ای اجرایی شد، توانست در ایام کرونایی بسیاری از مشکلات معیشتی و اقتصادی قشرهای کم درآمد جامعه را برطرف کند.

مدیر مدرسه علمیه کامیاران گفت: لذا استمرار این طرح بسیار مهم می تواند تأثیرات خود را در بلندمدت بر بحث معیشت خانوارها بگذارد.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به همراهی خوب حوزویان با این رزمایش، بیان داشت: در کنار سایر اقشار و صنوف جامعه بعینه شاهد حضور گروه های جهادی متشکل از حوزویان و روحانیون در این طرح هستیم و عملا در این رزمایش جایگاه مردمی طلاب برای همگان مشهود شد.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امیدواریم که رزمایش کمک مؤمنانه باعث شود که خیرین بیشتری پای کار بیایند که تحقق این مهم می تواند در تقویت این رزمایش بسیار مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه طلاب در سالهای اخیر به خوبی توانسته اند که به وظایف دینی و میهنی خود عمل کنند، بیان داشت: برخلاف ادعاهای شبکه ها و رسانه های معاند، روحانی و طلبه هرگز خود را جدای از ملت ندانسته و نمی داند، لذا حضور گروه های جهادی طلاب در حوادث و بحران های طبیعی به مانند زلزله کرمانشاه، سیل لرستان و... نمونه بارزی از مردمی بودن حوزه ها و طلاب است.

مدیر مدرسه علمیه کامیاران در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت نامساعد اقتصاد در کشور اضافه کرد: نوسانات اقتصادی از یک سو، کاهش چشمگیر نظارت بر بازار و بیماری کرونا این روزها زمینه ساز ایجاد بار روانی شدید بر جامعه به ویژه بر روی اقشار دهک پایین جامعه شده است.

وی تصریح کرد: از دولتمردان می خواهیم که اولویت اول خود را به حل وضعیت موجود در بازار و اقتصاد اختصاص دهند.

حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: ادامه این بار روانی بر روی جامعه می تواند خود در آینده زمینه ساز بسیاری از ناهنجاری ها شود، لذا باید وضعیت موجود به خوبی توسط دولتمردان احساس شود و برای حل آن راهکار عملی و کاربردی اندیشیده شود.

مدیر مدرسه علمیه کامیاران گفت: از سوی دیگر در آینده ای نزدیک سال تحصیلی مراکز آموزشی در کشور آغاز می شود و نیز وضعیت کرونا در آینده عملا نامشخص است، لذا می طلبد که متولیان امر در بحث توسعه بسترهای فضای مجازی در کشور به صورت جامع راهکار ارائه دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha