جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضور مجدد بانوان طلبه تهرانی در همیاری بیماران کرونایی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) تهران گفت: با توجه به تشدید شیوع بیماری کرونا و بنا به درخواست مجدد برخی مسئولان بیمارستان های تهران طلاب خواهر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) در مراکز درمانی حضور یافتند.

خانم اعظم‌سادات کاظمی، مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران،  با اعلام این خبر، گفت: با توجه به تشدید شیوع ویروس کرونا و نیازمندی مراکز درمانی و بیمارستان ها به نیروهای امدادی در همیاری بیماران کرونایی، «ستاد مدافعان سلامت ریحانه» در قالب قرارگاه بقیه الله(عج) که تحت نظارت مدرسه علمیه ریحانه الرسول(سلام الله علیها) می باشد؛ بنا به تعامل مسئولین حوزه و درخواست مدیران بیمارستان شهید چمران، همانند مرحله اول شیوع بیماری که در بیمارستان بقیه الله(عج) تهران حضور پیدا کرده بودند، جمعی از بانوان طلبه داوطلب را جهت ارائه خدمات و همیاری بیماران کرونایی به این مرکز درمانی اعزام کردند.

وی حضور طلاب در بیمارستان ها را مایه دلگرمی و سرمایه اجتماعی دانست و ابراز داشت: از اقدامات انجام شده توسط خواهران اعزام شده کمک به کادر درمانی در جهت کم شدن حجم کار است. از جمله وظایفی که این گروه در بیمارستان ها برعهده دارند می توان به پایش سلامت پرسنل، کادر درمانی و مراجعه کنندگان در مبادی ورودی بیمارستانها اشاره کرد.

کاظمی خاطرنشان کرد: تعدادی از بانوان طلبه مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول(س) و مراکز تابعه این حوزه با پوشیدن لباس سپید جهاد در بخش های بستری بیماران کرونایی شهید چمران حاضر شدند و علاوه بر کمک به بهیاران و پرستاران در ایجاد فضایی معنوی در بخش ها تلاش کردند.

وی افزود: این کار با قرائت روزانه دعای فرج، خواندن سوره حمد برای شفای بیماران و چاپ و نصب ادعیه در بخش ها صورت می گیرد. همچنین پاسخ گویی به مسایل شرعی و ارائه مشاوره از دیگر خدمات این طلاب به کادر درمانی و بیماران بخش های مختلف بیمارستان شهید چمران است. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha