پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ مراسم تاسوعای حسینی در بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خطاب به مسئولان و مدیران، گفت: فعالیت و خدمات شما از الگوی اسلام برای جامعه سازی و مدیریت جامعه دینی رونمایی می‌کند؛ ازاین‌رو باید تلاش کرده و مدیری در تراز اسلام و نظام اسلامی باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با مسئولان استانی، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری با هیئت دولت، به تبیین شاخصه‌های کارگزار در مقیاس نظام اسلامی پرداخت و اظهار کرد: مدیران و مسئولان باید بکوشند فعالیت و خدمت آن‌ها در تراز انقلاب و نظام اسلامی باشد.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، افزود: اگر الگوسازی حکومت و جامعه اسلامی درگرو تجلی آن در مسئولان و کارگزاران آن باشد نمی‌تواند در وجود چند شهید والامقام خلاصه شود. بلکه باید سیره عملی ایشان در همه مسئولین نظام تسری پیدا کند، چراکه بنا به فرموده رهبری عزیز ما با این کار و عملکرد و خدمت خودمان درواقع چهره اسلام و الگوی اسلامی را نشان می‌دهیم.

وی خطاب به مسئولان با بیان اینکه فعالیت و خدمات شما از الگوی اسلام برای جامعه سازی و مدیریت جامعه دینی رونمایی می‌کند، اظهار کرد: بر این اساس بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب باید شاخصه‌هایی چون تقوا، تعبّد الهی و عمل صالح در آحاد مسئولان و التزام بیشتر در مسئولیت‌های سنگین‌تر و عدالت‌گستری در برخورداری‌ها و دسترسی‌های همه افراد به امکانات کشور مورد اهتمام جدی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی صراحت در اتخاذ مواضع انقلابی بر اساس اندیشه‌های امام (ره)، ایستادگی و استقامت در راه ارزش‌های اسلامی، اجتناب از انقطاع از مردم، اخلاص و قصد قربت الهی در انجام وظایف و اولویت دادن به مصالح عمومی نسبت به مصالح فردی را ازجمله شاخصه‌های یک مدیر در نظام اسلامی برشمرد.

وی افزود: جهد و خستگی‌ناپذیری، اجتناب از خودشیفتگی، اجتناب از لذت‌جوئی، اجتناب از اسراف، تجمل‌گرایی و اشرافیگری، آرمان‌گرایی حقیقی در عین واقع‌گرایی، جدیت و تعصب در جهت‌گیری دین، استکبارستیزی و مبارزه با زورگویان عالم، خدمت‌رسانی و خدمتگزاری به مردم و رفع مشکلات مردم، انتقادپذیری و برخورد مناسب با منتقدان، در نظر گرفتن رضایت الهی در انجام وظایف، رفتار جهادی و سبقت در خدمتگزاری، اجتناب از سپردن کارها به حوادث و قضا و قدر، اجتناب از تنبلی، بی‌حالی و سهل‌انگاری و سرعت در تصمیم‌گیری و اقدام دیگر شاخصه‌های مدیر و کارگزار نظام اسلامی در منظومه فکری مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha