جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست مجازی الزهرا یزد

حوزه/ استاد حوزه خواهران در نشست مجازی طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد با استناد به روایات، مهم ترین وظیفه منتظر واقعی را انتظار فرج عنوان کرد و گفت: جلوه انتظار در هر یک از شیعیان متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، خانم زهرا مزین در نشست مجازی طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد که به مناسبت آغاز ولایت وامامت حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) برگزار شد، به بیان وظایف منتظران واقعی پرداخت.

وی، دعا و رعایت تقوا  را از جمله  وظایف منتظران برشمرد و افزود: توجه به اولویت اصلی و وظیفه شخصیِ هر فرد در این زمینه، بسیار مهم و ضروری است.

استاد حوزه خواهران با استناد به روایات، مهم ترین وظیفه منتظر واقعی را انتظار فرج عنوان و بیان کرد: با یک نگاه فرادینی در می‌یابیم که همه ما تجربه انتظار را داشته ایم و جلوه این انتظارها در تک تک ما، متفاوت بوده است.

مزین، در تبیین این موضوع، با ذکر مثالی از انتظار امتحانات پایان ترم و متفاوت بودن نحوه درس خواندنِ هر فرد، اظهار داشت: این تفاوت، نتیجه نوع نگاه ما به امتحان است، به طوری که این دیدگاه، در عملکرد و کیفیتِ تحلیل وعده های داده شده، تأثیر جدّی خواهد داشت و در نهایت، جلوه عمل انتظار هر فرد با دیگران، متفاوت می شود.

وی تصریح کرد: در نگاه اختصاصی به انتظار نیز، نوع نگاه به منتَظَر و شناخت از حضرت ولی عصر، در عملکرد و انواع وظایفی که برای خود تعریف می کنیم، اثرگذار است.

کارشناس فرهنگی، اولویت بندی در کارها را از وظایف مهم منتظِر واقعی دانست و افزود: هر کدام از امور کوچک و بزرگ زندگی(مطالعه، استراحت و ...) باید در راستای انتظار، تعریف و اولویت بندی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که شناخت و دید ما نسبت به امام اصلاح نشود، منتظر نخواهیم بود و وظایف مهم خود را در قبال حضرت به درستی انجام نخواهیم داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • لبیک آقا IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    عالی بود