جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 926704
۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
مصطفوی

حوزه/ ماموستا حیدر مصطفوی، رئیس شورای افتای اهل سنت استان کردستان روز پنجشنبه در سن ۷۶ سالگی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا حیدر مصطفوی از علمای  بلند پایه کردستان، رئیس شورای عالی افتا اهل سنت استان و عضو شورای افتا مدیریت اهل سنت بعثه رهبر معظم انقلاب بود.

حجت‌الاسلام هادی اکبری مدیر اهل سنت بعثه رهبر معظم انقلاب به همین مناسبت پیامی صادر کرد، در این پیام آمده است: درگذشت ماموستا ملا حیدر مصطفوی عضو شورای افتا اهل سنت کردستان و عضو شورای افتا مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری، موجب تألم و تأثر خاطر شد.

این عالم و فقیه وارسته و متعهد، با حضور موثر در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی کشور، عمر خود را وقف ترویج و تبیین معارف اسلامی بویژه تحکیم وحدت و برادری در میان مردم شریف آن دیار کرد و منشأ خیر و برکت فراوانی گردید که در خاطر مردم قدرشناس این استان باقی خواهد ماند.

اینجانب این ضایعه را به جامعه علمای اهل سنت و مردم متدین استان کردستان و بیت محترم ایشان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم، علو درجات و رضوان الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی‌فقیه در کردستان نیز به مناسبت رحلت حاج ماموستا مصطفوی پیامی به این شرح صادر کرد: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله: فرمودند: مرگ عالم مصیبتی جبران ناپذیر و رخنه‌ای بسته‌ناشدنی است او ستاره ای است که غروب می‌کند. مرگ یک قبیله آسانتر از مرگ یک عالم است.

با تأسف‌ فراوان‌ اطلاع‌ یافتیم‌ که‌ عالم‌ ربانی‌ و فقیه‌ دلسوز و پر تلاش عرصه علم و فرهنگ و تقریب مذاهب اسلامی جناب حاج ماموستا ملا محمد حیدر مصطفوی ریاست محترم شورای عالی افتا استان کردستان و عضو برجسته شورای افتا مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری (مدظله) زندگی‌ را بدرود گفته‌ و روحانیون و مدرّسین و دوستان‌ و ارادتمندان‌ بیشمار خود را به‌ فقدانی‌ دردناک‌ دچار ساخته‌ است.

ایشان‌ فقیهی سرآمد و یکی‌ از استوانه‌های‌ علم‌ و تقوا در منطقه کردستان و نمونه‌ و اسوه‌ای‌ در پارسایی‌ و پرهیزگاری‌ و صدق‌ و صفا و صمیمیت بودند.

منش‌ زاهدنه و تواضع، رفتار مردمی‌ و فروتنانه‌ در کنار برجستگی‌ علمی‌ و تحقیقی، از ایشان‌ شخصیتی‌ کم‌نظیر پدید آورده‌ بود که‌ ارادت‌ و محبت‌ و تکریم‌ دل‌های بی‌شماری را به‌ خود جلب‌ می‌کرد.

رحلت‌ این‌ شخصیت‌ ممتاز، فقدانی‌ خسارتبار برای‌ جامعه علمی و حوزوی و دوستان‌ و ارادتمندان‌ ایشان‌ محسوب‌ می‌گردد، اینجانب‌ این‌ مصیبت‌ را به‌ مردم شریف کردستان، روحانیون، خانواده‌ محترم، فرزندان‌ و بازماندگان‌ مکرم‌ ایشان‌ تسلیت‌ عرض‌ می‌کنم‌ و علو درجات‌ ملکوتی‌ ایشان‌ را از خداوند رحیم‌ مسألت‌ می‌نمایم.

بهمن مرادنیا استاندار کردستان هم در پیامی درگذشت حاج ماموستا حیدر مصطفوی عضو عالی شورای افتای استان کردستان را تسلیت گفت.

متن پیام استاندار کرمانشاه بدین شرح است:

خبر درگذشت عالم وارسته، استاد علم و اخلاق و عضو عالی شورای افتای استان حاج ماموستا ملا حیدر مصطفی موجب تالم و تاثر گردید. این عالم جلیل القدر  که به مدت ۳۵ سال از عمر با برکت خود را صرف تعلیم آموزه های دینی و ترویج اسلام ناب محمدی کرد موجب تالم و تاثر شد.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به عموم مردم متدین کردستان، روحانیون عالیقدر و خانواده آن مرحوم تسلیت گفته و از خداوند کریم برای ایشان آرامش و سعادت اخروی مسالت می نمایم.

سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، ماموستا فایق رستمی نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج، ائمه جمعه و شورای افتا و طلاب مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت ماموستا علامه حیدر مصطفوی را تسلیت گفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha