پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر آرشیوی از مرحوم آیت‌الله محمد یزدی

حوزه/مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: مرحوم آیت الله یزدی به عنوان بازوی محکم و استوار در کنار مقام معظم رهبری نقش آفرینی می کرد.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان ضمن تسلیت درگذشت آیت الله محمد یزدی به ملت شریف ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مرحوم آیت الله یزدی از وفاداران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند.

این استاد حوزه علمیه کردستان تاکید کرد: مرحوم آیت الله یزدی از همراهان استوار و ثابت قدم مبارزات انقلابی امام (ره) علیه ظلم و استبداد طاغوتی بودند و این عالم جلیل القدر همواره در کنار امام با رژیم طاغوت مبارزه کرد و لحظه ای آرام ننشست.

حجت الاسلام حکیمی فر افزود: ایشان در دوران نهضت اسلامی بارها تبعید شدند و به زندان رفتند و این سختی ها را در راه انقلاب به جان خریدند؛ بارها توسط دژخیمان مورد آزار و اذیت قرار گرفتند، ولی هرگز آرام ننشستند و برای مبارزه ثابت قدم تر و محکم تر از گذشته قدم برداشتند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار اظهار کرد: مرحوم آیت الله یزدی در زمان مبارزات امام راحل، در منابر و جاهایی که سخنرانی می کردند اقدام به تبلیغ مرجعیت و افکار امام راحل می کرد و این امر در آن زمان کار بسیار خطرناکی بود

حجت الاسلام حکیمی فر ادامه داد: از فعالیت های ایشان می توان به بصیرت دینی و سیاسی و اقدام به موقع اشاره کرد. وقتی که ایشان در برابر دشمنان انقلاب قرار می گرفت با بصیرت تمام از امام و از آرمان های امام (ره) و بعد از آن از امامت رهبر معظم  انقلاب دفاع می کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: در همین انتخابات اخیر مجلس خبرگان رهبری، دشمنان چقدر تلاش کردند که ایشان به مجلس خبرگان راه پیدا نکند، ولی جایگاه و محبوبیت ایشان در نزد مردم، تمام تلاش های دشمنان را ناکام گذاشت.

حجت الاسلام حکیمی فر تاکید کرد: مرحوم آیت الله یزدی به عنوان یک بازوی محکم و استوار در کنار مقام معظم رهبری نقش آفرینی می کرد .

 استاد حوزه علمیه کردستان بیان کرد: تعبیری که مقام معظم رهبری نسبت به ایشان و آیت الله مصباح یزدی مطرح می کنند وزانت و جایگاه والای این افراد را نشان می دهد؛ وقتی در اسفند ۹۸ ایشان برای انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری از استان قدم کاندیدا شدند و به مجلس خبرگان راه پیدا کردند، امام خامنه ای می فرمایند برخی از بزرگانی که رای آوردند یا رای نیاورند، هیچ خللی در شخصیت آنها ایجاد نمی کند، آقایان یزدی و مصباح حضورشان در خبرگان باعث افزایش وزانت مجلس خبرگان می شود و نبودشان خسارت به مجلس خبرگان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha