جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مصاحبه آیت الله بوشهری در مراسم تشییع آیت الله یزدی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه گفت: آیت الله یزدی در موضوع انقلاب سهم وافری داشت و نام ایشان در حقیقت در کنار انقلاب قرار داشت و انقلاب در کنار نام آیت الله یزدی؛ آن هم به خاطر اینکه ایشان هر آنچه در توان داشت در طبق اخلاص برای اسلام، انقلاب و نظام اسلامی گذاشتند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری حوزه، به مناسبت ارتحال آیت الله محمد یزدی ضمن اشاره با آیه مبارکه «یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ» گفت: درگذشت عالم مجاهد و فقیه مبارز مرحوم آیت الله یزدی در حقیقت برای همه ما ناباورانه بود.

وی افزود: وی شخصیتی محور، انسانی مسئولیت پذیر هم قبل از پیروزی انقلاب و هم بعداز پیروزی آن هرکجا احساس می کرد وظیفه ای بر دوش او آمده شانه از زیر بار مسئولیت خالی نمی کرد و راه را ادامه می داد.

نائب رئیس جامعه مدرسین گفت: وی علاوه بر ادامه دادن راه روشنگری می کرد تا دیگران نیز در این مسیر قرار بگیرند.

وی افزود: ایشان روزی که پای درس امام آمد و امام را شناخت و با آرمان های امام آشنا شد، لحظه ای توقف نکرد در این مسیر تا به پیروزی انقلاب انجامید.

عضو شورای عالی حوزه اظهار داشت: ایشان هرجا نیاز بود فریاد بکشد، فریاد می کشید، هرجا نیاز بود خطابه ایراد کند، خطابه ایراد می کرد؛ تا رسید به پیروزی انقلاب و لذا قبل از پیروزی انقلاب ایشان تبعید، زندان و همه مشکلات را به جان خرید تا اینکه این انقلاب به بار بنشیند و به ثمر برسد.

وی تصریح کرد: ایشان بعد از پیروزی انقلاب هم علاوه بر فعالیت های علمی و فرهنگی در عرصه درس و بحث و تدریس، در زمینه مسئولیت هایی که از طرف امام و مقام معظم رهبری متوجه ایشان شد عهده دار آنها شد؛ مسئولیت های سترگی که ریاست قوه قضائیه، ریاست مجلس خبرگان، ریاست جامعه مدرسین، عضویت در شورای نگهبان و مسئولیت های مختلف دیگری را شامل می شد.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: آیت الله یزدی بالاخره در موضوع انقلاب باید بگوییم سهم وافری داشت و نام ایشان در حقیقت در کنار انقلاب قرار داشت و انقلاب در کنار نام آیت الله یزدی آن هم به خاطر اینکه ایشان هر آنچه در توان داشت در طبق اخلاص برای اسلام، انقلاب و نظام اسلامی گذاشت.

.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha