پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید طاهر الهاشمی

حوزه/ سید طاهر الهاشمی یکی از رهبران شیعیان مصر در مقاله ای در توصیف حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: هیچ کس نمی تواند در علم، معرفت و بیان به جایگاه حضرت زهرا (س) در نزد پدر و پروردگارش برسد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سید طاهر الهاشمی عضو مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) و یکی از رهبران شیعیان مصر در مقاله ای در توصیف حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، گفت: هیچ کس نمی تواند در علم، معرفت و بیان به جایگاه حضرت زهرا (س) در نزد پدر و پروردگارش برسد. آنچه از اخبار در خصوص رابطه آن حضرت با پدرش آمده و با استنباط از این اخبار می فهمیم که شأن حضرت صدیقه طاهره (س) بزرگ بوده و ما نمی توانیم به آن احاطه داشته باشیم و آنچه به تواتر در کتب احادیث وارد شده و صحت و درستی آن برای ما ثابت می کند که شأن، جایگاه و ارزش حضرت فاطمه (س) در نزدک خداوند بسیار بزرگ است.

حضرت صدیقه کبری (س)، وسیله مومنین برای رسیدن به خداوند و حجت خدا بر خلق است

وی ادامه داد: حضرت صدیقه کبری (س)، وسیله مومنین برای رسیدن به خداوند و از خواص درگاه الهی و حجت خدا بر خلق است. آن حضرت سرور زنان جهان و مادر پدرش و همسر حضرت امیرالمومنین (ع) و مادر امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) است. خداوند متعال در قرآن کریم فرموده:«إنما یرید الله لیذهب عنکم الرجس أهل البیت ویطهرکم تطهیرا».

آیه شریفه «و یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیما و اسیرا» در شأن حضرت فاطمه (س) نازل شده است

الهاشمی در بخش دیگر مقاله، حضرت زهرا (س) را ضلع پنجم عبای حضرت رسول الله (ص) توصیف کرد و افزود: حضرت فاطمه(س) در قلب حضرت نبی اکرم(س) از جایگاه بزرگی برخوردار است. آن حضرت مادر پدرش است که در موارد زیادی از پیامبر (ص) در برابر متکبران قریش دفاع کردند. حضرت نبی اکرم (ص) بسیار حضرت زهرا (س) را احترام می کردند و زمانی که آن حضرت وارد می شدند، پیامبر از جای خود بلند می شدند و جای خود را به آن حضرت می دادند. آیه شریفه «و یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیما و اسیرا» در شأن حضرت فاطمه (س) نازل شده است.

وی در ادامه توصیف حضرت صدیقه طاهره (س) بیان داشت: حضرت زهرا (س) آن پاک و پاکیزه ای است که بعد از به دنیا آوردن فرزند، به نماز می ایستد و او کسی است که خداوند از بالای هفت آسمان دستور ازدواج ایشان را داده است و حضرت رسول اکرم(ص) در این خصوص فرمودند: ( هر کاری در این رابطه انجام دادم، به دستور خداوند بوده است).

عضو مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به مدح و ستایش حضرت فاطمه زهرا (س) از سوی پدرش، به کتاب الصحاح اهل سنت و جماعت اشاره کرد که در آن حضرت رسول الله (ص) فرموده اند: «إن فاطمة بضعة منی من أذاها فقد أذی الله ومن أغضبها فقد أغضب الله». همچنین در همین کتابی حدیثی از رسول الله(ص) نقل شده است: «ٕان الله یرضی لرضا فاطمة و یغضب لغضبها».

حضرت زهرا(س) در برپایی عدالت در جامعه و اجرای شریعت اسلامی موضع گیری قدرتمندی داشتند

سید طاهر الهاشمی ادامه داد: حضرت فاطمه (ص) همان حورای انسیه است که در برپایی پایه های عدالت در جامعه اسلامی و اجرای شریعت اسلامی موضع گیری های ثابت و قدرتمندی داشتند و الگوی بزرگی برای زنان مسلمان هستند که هیچ کس بر روی زمین همانند ایشان نیست.

حضرت صدیقه طاهره (س) در دفاع از حق حضرت امیرالمومنین (ع) و مطالبه حقوق شرعی تلاش کردند

وی به استقامت حضرت صدیقه طاهره (س) بعد از شهادت نبی مکرم اسلام (ص) در دفاع از حق حضرت امیرالمومنین (ع) و مطالبه حقوق شرعی و اثبات آن با قرآن اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا (س) به خلیفه اول ابوبکر گفتند:« ورث سلیمان داود یا أبا بکر أفی کتاب الله ترث أباک ولا أرث أبی» و آن حضرت در برابر تمامی آن حوادث از هجوم به خانه ایشان تا شهادت حضرت محسن (ع) استقامت داشتند و نبی اکرم (ص) در خصوص حضرت زهرا (س) فرمودند: «ٔانک أول من تلحقی بی».

سید طاهر الهاشمی در پایان تأکید کرد: به خداوند متعال و رسولش شهادت می دهیم که حضرت فاطمه زهرا حضرت صدیقه طاهره (س) بعد از وفات رسول اکرم(ص) مورد ظلم واقع شدند و خداوند را گواه می گیرم که از کسانی که آن حضرت را مورد آزار قرار دادند، برائت می جویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha