پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / مصاحبه با حجه الاسلام والمسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان با انتقاد از اینکه توجه کافی و شایسته ای به مقوله نماز در کشور و مدارس نمی شود، گفت: در وقت نماز جلسه برگزار می کنیم؛ وقت نماز برنامه برگزار می کنیم و... همه اینها اشکال است. وظیفه داریم با اعتقاد به اقامه نماز نگاه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، پیش اجلاس استانی نماز با عنوان «پیوند خانه، مدرسه، مسجد و نماز» امروز در اردوگاه فرهنگی «سلیمان خاطر» با حضور نماینده ولی فقیه در استان، محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و همچنین مدیرکل آموزش و پرورش کردستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در این اجلاسیه با اشاره به اینکه فلسفه نماز در سوره «طه» آمده است، بیان کرد: بهترین و آسوده ترین محضر برای هر انسانی محضر خداوند متعال است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: بنده افتخار می کنم که مدت ۲۲ سال به عنوان امام جماعت در مدارس و دانشگاه حضور داشته ام و این مدت زمان برایم پر از برکت و معنویت بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی بیان کرد: عنوان این پیش اجلاس که با یک زمینه کلی که همان نماز هست، می خواهیم سه گروه را به هم پیوند دهیم یعنی خانه، مدرسه و مسجد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیرگذاری منزل بر مدرسه و بالعکس تاثیرگذاری مدرسه بر منزل، بیان کرد: بین منزل، مدرسه و مسجد یک تعامل سه طرفه است که می توان از این تعامل به بهترین نحو ممکن برای نهادینه سازی نماز در بین دانش آموزان استفاده کنیم، البته باید آموزگاران، مدیران و معاونین مدارس نیز به این مهم اعتقاد داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در ادامه اذعان کرد: وقتی که اذان می گویند و خودمان نرویم برای نماز چه تاثیری دارد؟

وی با انتقاد از اینکه توجه کافی و شایسته ای به مقوله نماز در کشور و مدارس نمی شود، تاکید کرد: در وقت نماز جلسه برگزار می کنیم؛ وقت نماز برنامه برگزار می کنیم و... همه اینها اشکال است. وظیفه داریم با اعتقاد به اقامه نماز نگاه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با تاکید بر اینکه نمازخانه ها و مساجد باید در نهایت زیبایی و قشنگی باشند، تاکید کرد: سعی کنید بهترین جای مدرسه نمازخانه باشد، ولی متاسفانه در کشور اینگونه نیست و به عینه می بینیم که نمازخانه یک مدرسه در پرت ترین مکان مدرسه قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه هر دستگاهی برای اقامه نماز وقت و مبلغ لازم را دارد، گفت: باید برای نهادینه سازی بهتر و بیشتر نماز در جامعه به ویژه در بین دانش آموزان برنامه های فرهنگی، تشویقی و... را برگزار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی گفت: اگر انسان به پروردگار به معنای واقعی متصل باشد، بسیاری از ناهنجاری ها از بین خواهد رفت، لذا وظیفه ما نسبت به نماز ترویج و تبلیغ آن در سطح جامعه اسلامی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha