جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر طبسی

حوزه/ چرا این حقایق را برای مردم خودتان بازگو نمی کنید؟ نکته ای که در اینجا خیلی مهم است این است که معلوم می شود که نماز خواندن، برای شما یک مسئله مهم است، می خواهید که برای مردمان خودتان وانمود کنید که میان فاطمه و خلیفه اول هیچ حرف و حدیثی نبوده است و متاسفانه کتاب های خودتان را هم زیر سوال برده اید، هم نسبت دروغ به بخاری و هم به مسلم دادید و هم به کتاب های ما شیعیان نسبت دروغ داده اید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر طبسی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، به اظهارات سخیف امام جمعه خاش و ادعای وی در مورد نمازخواندن خلیفه اول بر پیکر حضرت زهرا(س) واکنش نشان داد و گفت: متاسفانه هر سال ما ایام فاطمیه مواجه هستیم با موجی از شبهاتی که در باره حضرت زهرا(س) به وجود می آید و من احساس می کنم امسال این موج در داخل و خارج دو سه برابر هر سال شده است.

کار را به جایی می رسد  که یک امام جمعه بیاید و مطالب را وارونه به مردم بیان کند، نگاه کنید آقا آمده در نماز جمعه از تریبون نماز جمعه به مردم دروغ می گوید، برای مردمان  که از این مسئله اطلاعی ندارند .

 قضیه نماز خواندن خلیفه اول را بر پیکر فاطمه زهرا(س) را مطرح می کند، باید به او گفت کسی که بی اطلاع باشد ممکن است باور کند اما اینها متوجه نیستند که عده ای محقق، عده ای اهل مطالعه فردا حرف های شما را گوش می کنند و نقد می کنند.

ادعا می کنند که وقتی بدن حضرت زهرا آماده شد برای دفن کردن، صحبت شد که چه کسی بر بدن حضرت زهرا(س) نماز بخواند و امیرالمومنین رو کرد به خلیفه و گفت چون شما خلیفه پیامبر هستید پس شما نماز بخوانید!! متاسفانه این ادعا را به شیعه نسبت می دهد، یک نسبت سرتاسر دروغ که قضیه نماز خواندن خلیفه بر بدن زهرا در کتاب های شیعه هم وجود دارد!!

ما به او می گوییم جا داشت شما یک کتاب از کتاب های ما که این قضیه را نقل کرده باشد نام می بردید.

مطلب بعد از  اینکه ایشان به کتاب های خودشان هم آدرس اشتباهی و عمدی می دهد و می گوید در صحیح بخاری است!! و حال آنکه در این کتاب جلد ۵ صفحه۸۲ سطر بیستم آمده است که قضیه فدک را بخاری از همسر پیامبر عایشه نقل می کند که صدیقه طاهره از خلیفه اول مطالبه فدک کردند و خلیفه ممانعت کرد و نداد تا می رسد به این مطلب که متن آن از روی صحیح بخاری دارم می خوانم نه از کتاب های شیعه و آن متن این است: «فَأَبَی أَبُو بَکْرٍ أَنْ یَدْفَعَ إِلَی فَاطِمَهَ مِنْهَا شَیْئًا، فَوَجَدَتْ فَاطِمَهُ عَلَی...». 

همه اهل لغت بر این است که "وجد" در لغت به معنای غضب است و همه نوشته اند یعنی فاطمه(س) بر خلیفه اول بر اثر ندادن فدک غضبناک شده است و او را رها کرده است و بعد از این قضیه فاطمه زهرا(س) یک کلمه با خلیفه صحبت نکردند تا اینکه حضرت از دنیا رفتند یعنی ایشان با خلیفه مسلمین یک کلمه حرف نزده است و وقتی که حضرت زهرا رحلت کردند حضرت علی (ع) ایشان را دفن کرده اند.

چرا این حقایق را برای مردم خودتان بازگو نمی کنید؟ این را امام جمعه خاش خوب بداند ، امیرالمومنین(ع) اجازه ندادند ابابکر در مراسم تشییع جنازه حضرت زهرا(س) حاضر شوند اگر بخاری گفته که علی(ع) اجازه نداده ابوبکر حاضر شود پس خلیفه اول چه وقت نماز خوانده است؟ آیا در عالم برزخ نماز خوانده است؟ علی(ع) هم اجازه نداد خلیفه بر بدن زهرا حضور پیدا کند و هم اینکه خودش بر بدن فاطمه(س) نماز خوانده است به تصریح این حدیث صحیح بخاری. 

نکته ای که در اینجا خیلی مهم است این است که معلوم می شود که نماز خواندن، برای شما یک مسئله مهم است، می خواهید که برای مردمان خودتان وانمود کنید که میان فاطمه و خلیفه اول هیچ حرف و حدیثی نبوده است و متاسفانه کتاب های خودتان را هم زیر سوال برده اید، هم نسبت دروغ به بخاری و هم به مسلم دادید و هم به کتاب های ما شیعیان نسبت دروغ داده اید.

خلاصه اینکه طبق تصریح بخاری در صحیح خود، فاطمه(س) از دنیا رفتند و بر خلیفه مسلمین غضبناک و خشمگین بوده است و علی (ع) بر بدن فاطمه نماز خوانده اند و هیچ حضوری از خلیفه اول نبوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha