جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام بزرگیان ، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان از اجرای طرح پایش قرائت قرآن و نماز در مدارس علمیه خوزستان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، از اجرای طرح پایش قرائت قرآن و نماز در مدارس علمیه خوزستان خبر داد و اظهار داشت: طرح پایش قرائت قرآن و نماز در راستای ارتقای توانمندی‌های قرآنی و شناسایی استعدادهای قرآنی در مدارس علمیه خوزستان در حال اجرا است.

وی افزود: یکی از نکات مهم این طرح شناسایی استعدادهای قرآنی بوده و قرار است از طریق این طرح استعدادهای قرآنی در زمینه‌های حفظ، قرائت و تفسیر شناسایی‌شده و برای آن‌ها برنامه‌ریزی صورت گیرد تا این افراد بتوانند خدمات بهتری را به جامعه در راستای ایجاد گفتمان قرآنی ارائه دهند.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در ادامه به بیان چگونگی اجرای این طرح در مدارس علمیه استان خوزستان پرداخت و بیان داشت: این طرح توسط دو استاد از اساتید باتجربه و حکم دار در هر مدرسه به‌صورت حضوری، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، به‌صورت نوبتی و بدون تجمع اجرا می‌شود و این اساتید با گرفتن امتحان از طلاب پایه‌های یک تا شیش سطح قرآنی آن‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وی افزود: وقتی طلاب ارزیابی می‌شوند نقاط ضعف و قوت آن‌ها مشخص‌شده و ما می‌توانیم برای برطرف کردن نقاط ضعف و یا ارتقای نکات قوت و سطح قرآنی آن‌ها برنامه‌ریزی درستی انجام دهیم.

حجت الاسلام بزرگیان در پایان گفت: این طرح در اکثر مدارس علمیه استان خوزستان اجراشده و قرار است تا آخر اسفندماه این طرح در تمامی مدارس علمیه استان خوزستان اجرا شود.

انتهای پیام./

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha