جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
"داوید بارنع" رئیس جدید موساد اسرائیل

حوزه/ سایت "امارات لیکس" از دعوت امارات از "دیوید بارنیا" رئیس جدید موساد اسرائیل برای سفر فوری به این کشور، پرده برداشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سایت "امارات لیکس" از دعوت امارات از "دیوید بارنیا" رئیس جدید موساد اسرائیل برای سفر فوری به این کشور، پرده برداشت.

به گفته این سایت، "طحنون بن زاید" مشاور امنیت ملّی امارات در تماس تلفنی پنهانی با رئیس موساد، از وی دعوت به عمل آورده است.

براساس گفته منابع خبری، "طحنون بن زاید" اولین مسئول خارجی است که انتخاب "بارنیا" را به ریاست موساد را تبریک گفته است و وی از پیش رابطه مستحکمی با "بارنیا" داشته است.

منابع خبری اشاره دارند که امارات از آینده توافق نامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی واهمه دارد و می خواهد روابط امنیتی خود را با موساد بیشتر تقویت کند.

"طحنون بن زاید" به رئیس جدید موساد گفته است که در سایه تحولات اخیر خاورمیانه، آن دو نیاز شدید و فوری به بحث و بررسی برخی مسائل دارند و به همین دلیل از رئیس جدید موساد خواسته که در نزدیک ترین فرصت ممکن به امارات سفر کند.

رئیس موساد: امارات اولین کشوری است که به آنجا سفر خواهد کرد

"دیوید بارنیا" نیز به "طحنون" خبر داده که امارات اولین کشوری است که بعد از رسیدن به ریاست موساد، به آنجا سفر خواهد کرد.

از سوی دیگر "رونین بیرجمان" کارشناس امور اطلاعاتی در روزنامه "یدعوت آحارانوت" گفت: یکی از چالش هایی که رئیس جدید موساد با آن مواجه است، حفظ شبکه اطلاعاتی در خاورمیانه است که در توافقنامه عادی سازی روابط با چهار کشور عربی از جمله امارات شکل گرفته است.

وی هشدار داد: امضای توافقنامه عادی سازی روابط یک چیز و محافظت و مراقبت از آن چیز دیگر است. این روابط سُست است و ممکن است به هر دلیلی مثل درگیری با فلسطین در معرض خطر بزرگی قرار بگیرد.

"بیرجمان" با چالش توسعه و تعمیق توافقنامه عادی سازی روابط و افزودن کشور های عربی دیگر به حلقه عادی سازی روابط مواجه است.

شایان ذکر است که "محمد بن زاید" ولی عهد ابو ظبی حاکم فعلی امارات طی سال های طولانی روابط مستحکمی با دستگاه جاسوسی اسرائیل (موساد) داشته و برای توسعه آن تلاش کرده و آن را به مرحله عادی سازی روابط رسانده است و بعد از امضای توافقنامه، ویزای سفر میان دو رژیم برداشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha