جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیین افتتاحیه مرکز تخصصی شیعه شناسی امیرالمؤمنین(ع) در اهواز

حوزه/ آیین افتتاحیه مرکز تخصصی شیعه شناسی امیرالمؤمنین(ع) با حضور نماینده ولی‌فقیه در خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیین آغاز به کار مرکز تخصصی شیعه شناسی امیرالمؤمنین(ع) با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، حجج‌اسلام «موسوی زاده، جانشین حوزه علمیه خوزستان»، «خاکباز، مدیرکل اوقاف خوزستان»، «علی نژاد، تولیت آستان علی بن مهزیار اهوازی» و جمعی از مدیران مدارس علمیه و اساتید سطوح عالی حوزه علمیه خوزستان حضور داشتند.

امام جمعه اهواز، در بخشی از این مراسم، ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) اظهارداشت: راه‌اندازی موسسه تخصصی شیعه شناسی یک حلقه‌ مفقوده در استان خوزستان بوده که الحمدالله در حال شکل‌گیری است و بنده از تمام عزیزانی که این ابتکار را در استان ما رقم زدند تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، گفت: درگذر تاریخ دشمنان تلاش بسیاری کردند تا شرایط را برای شیعیان آن حضرت سخت کنند تا اثری از شیعیان امیرالمؤمنین باقی نماند ولی می‌بینید که از انقلاب اسلامی به بعد گرایش به شیعه فراوان شده و علی‌رغم تبلیغات دشمن هم‌اکنون میلیون‌ها شیعه در سراسر عالم وجود دارند.

لازم به ذکر است، مرکز تخصصی شیعه شناسی که پیش از این، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) مستقر بود، هم‌اکنون طی تفاهم‌نامه‌ای میان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، مدیریت حوزه علمیه خوزستان و تولیت آستان مقدس علی‌بن‌مهزیار اهوازی، مقرر شد که این مرکز تخصصی که وظیفه دفاع از کیان تشیع را بر عهده دارد در کنار مرقد شریف و نورانی حضرت علی بن مهزیار آغاز به کار کند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha