پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: همه ما از مسئولین گرفته تا آحاد مردم باید هوشیار باشیم و مولفه‌های جنگ ترکیبی را به خوبی بشناسیم و خود را به خوبی برای مقابله با آن آماده کنیم و آمادگی لازم برای مصون ماندن در چنین جنگی را در خود ایجاد کنیم.

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با اشاره به اغتشاشات اخیر و هجمه دشمن، اظهار داشت: واژه جنگ ترکیبی تقریباً در ۷-۸ سال اخیر و از سال ۱۳۹۳، در تنش‌های روسیه و غرب بر سر جزایر کریمه، بیشتر بر سر زبان‌ها افتاده است و رژیم صهیونیستی نیز برای مقابله با مخالفان و دشمنان خود این روش را به دست گرفت و لذا می‌بینیم امروز از همین روش جنگ ترکیبی و به تعبیر آنها، جنگ هیبریدی علیه نظام اسلامی استفاده می‌شود.

امام جمعه چغادک به جنگ ترکیبی و ویژگی‌های آن اشاره کرد و گفت: جنگ ترکیبی، چند بُعدی است و از ابهام و پیچیدگی خاصی برخوردار است، به تعبیر دیگر در جنگ ترکیبی هم از راهبرد اقتصادی علیه رقیب و هم از نبرد فضای مجازی و سایبری، هم از جنگ چریکی و نامنظم، هم از جنگ اطلاعاتی، هم از نیروهای نظامی و کلاسیک و هم از نیروهای‌ویژه استفاده می‌شود.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های مهم جنگ ترکیبی، سوءاستفاده دشمن از نابسامانی‌های کشور رقیب و سوار شدن بر موج اعتراضات مردمی و نارضایتی عمومی است، در اینجا دشمن از نارضایتی داخلی برای تضعیف اقتدار نیروهای رقیب استفاده می‌کند، البته ابزار دیگری که در جنگ ترکیبی برای اقناع کشورهای دیگر و اجماع سازی علیه کشور رقیب مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابزار دیپلماسی است.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه در آشوب‌های اخیر در کشور، اکثر ابزارهای جنگ ترکیبی به کار گرفته شده است، اظهار داشت: در جنگ ترکیبی که امروز علیه نظام اسلامی به راه افتاده، سه دشمن کلیدی ما نقش پر رنگی دارند، یکی شیطان بزرگ و طاغوت اعظم آمریکا، دیگری رژیم ضد بشری و جنایتکار صهیونیستی و سومی هم دولت خبیث آل سعود که نقش تأمین مالی و نقش گاو شیرده را ایفا می‌کند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بیان داشت: همه ما از مسئولین گرفته تا آحاد مردم باید هوشیار باشیم و مولفه‌های جنگ ترکیبی را به خوبی بشناسیم و خود را به خوبی برای مقابله با آن آماده کنیم و آمادگی لازم برای مصون ماندن در چنین جنگی را در خود ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha