جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر | مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

حوزه/ کارشناس رسانه و فضای مجازی گفت: امروز باید مخاطب خود را بشناسیم و در صورت عدم شناخت از زیست بوم آنان، نمی توانیم با آنان مکالمه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر محمد احسان خرامید در جلسه مجمع عمومی نمایندگان طلاب که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: اگر به کارکرد رسانه نگاه کنیم، هیچ رسانه ای کاراتر و قوی تر از رسانه منبر نیست؛ رسانه منبری که با مخاطب عام روبروست و در کف جامعه حضور دارند.

وی ابراز داشت: امروز برخی از جوانان ما در اپلیکیشن هایی غیر از اینستاگرام حضور دارند که به مراتب بدتر از این فضاست و در آن زیست می کنند و تمام درآمد و زندگی او در آن فضاست.

این کارشناس رسانه و فضای مجازی خاطرنشان ساخت: امروز باید مخاطب خود را بشناسیم و در صورت عدم شناخت از زیست بوم آنان، نمی توانیم با آنان مکالمه داشته باشیم.

دکتر خرامید تصریح کرد: روش صحیح جهاد تبیین اینگونه است که در ابتدا فضای مجازی را بشناسیم و بدانیم با چه مخاطبی طرف هستیم و سپس باید بدانیم که چه بگوییم.

سخنران این جلسه بیان داشت: شبکه ملی اطلاعات از ضروریات کشور ماست و خوشبختانه در یک سال اخیر با پیشرفت ۵۰ درصدی روبرو بوده است؛ اما هنوز زمان زیادی برای تکمیل آن لازم است.

وی اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات بستری أمن است که اینترنت را در بستر داخلی در اختیار مخاطب قرار می دهد و با راه اندازی آن، هیچ ارتباطی در داخل و خارج از کشور قطع نخواهد شد و راه اندازی آن، یقینا به سود کشور است.

این کارشناس رسانه و فضای مجازی در پایان به ارائه گزارشی از وضعیت فعلی فضای مجازی کشور و مشکلات و معضلات آن پرداخت.

هیچ رسانه‌ای قوی‌تر از منبر نیست/ زیست‌بوم نوجوانان و جوانان در فضای مجازی را بشناسیم

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: در ایام حساسی از انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم و رهبر معظم انقلاب در دیدار بسیجیان بیان کرده اند که اگر کارهایی که در دهه ۹۰ گفته بودیم، انجام می گرفت، وضع مملکت به این شکل نبود.

وی اظهار داشت: دشمنان از ضعف هایی که در میان دستگاه ها و مسئولان وجود داشته، استفاده نموده و فضای مجازی نیز دست به دست داده تا بتوانند به برخی از اهداف خود دست پیدا نمایند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: امروز جهاد تبیین از ضروریات است و سیاه نمایی های بسیاری از سوی دشمنان انجام می شود که نیازمند بصیرت افزایی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد خاطرنشان ساخت: امروز وضعیت معیشت مردم با مشکلاتی مواجه است؛ اما شاهد هستیم که دولت محترم در حال تلاش است تا بتواند ریل گذاری اقتصادی مناسبی داشته باشد تا در آینده شاهد وضعیت مطلوب اقتصادی در کشور باشیم.

گفتنی است در این جلسه، حجت الاسلام نادری، نماینده طلاب ایذه نیز به بیان وضعیت این شهرستان در اغتشاشات اخیر پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha