یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
س

حوزه / امام جمعه کاشان با بیان اینکه روحانیون و طلاب را اولین مخاطب بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب می‌دانیم، گفت: مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را برای فراهم کردن زمینه ظهور نوشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی روز گذشته در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) آران و بیدگل، مطالعه زندگی نامه علما و بزرگان را، راه تقویت انگیزه در تحصیل علم عنوان کرد و اظهار داشت: امثال علامه طباطبایی‌ها با تحمل سختی‌های فراوان با خواندن ریاضی، فلسفه و عرفان به مقام بالای علمی و دینی رسیدند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، بر لزوم جدیت طلاب در تحصیل علم تأکید کرد و با بیان اینکه همراه تحصیل علم باید برای خانواده نیز وقت گذاشت، افزود: پرفسور حسابی شبی دو ساعت وقت خود را برای یاد دادن درس به فرزندش اختصاص می‌داد.

وی، به علاقه‌مندی پرفسور حسابی به مسائل معنوی اشاره کرد و یادآور شد: این پرفسور برای یادبود مادرش در زمان شاه، یک بیمارستان ساخت و وصیت کرد تا مراجعه کنندگان به این بیمارستان باید با حجاب باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، طلاب را سربازان امام زمان(عج) دانست و خاطرنشان کرد: کسی که افتخار سربازی امام زمان(عج) را دارد، با خوب درس خواندن می‌تواند زمینه ظهور آن حضرت را فراهم کند.

وی با بیان اینکه روحانیون و طلاب را اولین مخاطب بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب می‌دانیم، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را برای فراهم کردن زمینه ظهور نوشتند.

امام جمعه کاشان، به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) خطاب به عسگر اولادی مبنی بر اینکه، قیام ما برای سه هدف می‌باشد اشاره کرد و گفت: امام(ره) فرمودند: تشکیل نظام اسلامی، به وجود آوردن بیداری اسلامی در جهان اسلام و فراهم نمودن زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) سه هدف من در این قیام است.

وی با بیان اینکه دشمن در اتاق‌های فکرخودشان با برنامه ریزی نمی‌خواهند بیانیه گام دوم رهبری تحقق پیدا کند، یادآور شد: هر یک از طلاب یکی از هفت توصیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم را که می‌توانند در جامعه پیاده کنند.

انتهای پیام ./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha