دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: اگر سپاه و سلیمانی‌ها نبودند، داعشی که توسط آمریکایی‌ها پرورانده شده بود امروز در اروپا مشغول جنایت بود و دیگر پارلمان اروپا فرصت تصویب قطعنامه را هم نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: اسلام نسبت به عرصه‌های مختلف زندگی بشری همچون اقتصاد، تأمین معیشت، مبارزه با تورم، تبعیض، اختلاس، فساد و عفت، تأکیدات بسیاری دارد که باید نسبت به همه آنها توجه شود.

وی با اشاره به تلاش غرب برای مقابله با پیشرفت نظام اسلامی، گفت: اقدام اتحادیه اروپا بر اساس اطلاعات غلطی است که به آنها می‌رسد و لذا شاهد تصمیمات غیرمعقولی همچون قطعنامه اخیر توسط آنها هستیم.

امام جمعه همدان افزود: مشکل اصلی دشمن در این است که اطلاعات غلط به او داده می‌شود و بر اساس همین اطلاعاتی که مبتنی بر واقعیت نیست، تصمیم گیری می‌کند.

وی سپاه را بازوی توانمند نظامی جمهوری اسلامی ایران دانست و یادآور شد: سپاه پاسداران یک نهاد نظامی رسمی کشور است و تحریم آن از نظر بین‌المللی غیرقانونی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: اگر سپاه و سلیمانی‌ها نبودند، داعشی که توسط آمریکایی‌ها پرورانده شده بود، امروز در اروپا مشغول جنایت بود و دیگر اتحادیه اروپا فرصت تصویب قطعنامه را هم نداشت.

وی با بیان اینکه پس از شکست در آشوب‌های اخیر، امروز بنای دشمن بر ایجاد فضای دو قطبی در کشور است، گفت: دشمن به دنبال آن است که با استفاده از فشار نمایشی و رسانه‌ای خود فضای التهاب و تورم در بازار را بیشتر کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف دشمن ایجاد اختلاف در بین مسئولان است، اظهار داشت: لازم است تا مسئولان برخورد مقتدرانه‌ای با اقدام پارلمان اروپا داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر وحدت عمومی در جامعه تأکید دارند و همه باید در این مسیر قدم برداریم، خاطرنشان کرد: رفتار همه ما باید مصداق "وتعاونوا عَلَی البِرّ" باشد و در برخورد با یکدیگر، گفت‌وگوهای سیاسی و کرسی‌های آزاد اندیشی همه باید شرح صدر داشته باشیم.

امام جمعه همدان تصریح کرد: امروز به جای اتهام زنی که نقشه دشمن است، باید با اخوت و مودت رفتار کنیم؛ اگر کسی شبهه‌ای داشت باید نسبت به رفع آن اقدام شود و در طرف مقابل نیز لازم است مراقب باشد که از موضع کینه صحبت و رفتار نکند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha