جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست فعالیت های جهادی دانشگاه آزاد قم

حوزه/ گروههای جهادی دانشگاه آزاد اسلامی قم با همکاری هلال احمر و بسیج اساتید استان قم در ایام دهه مبارک فجر خدمات رایگان درمانی به مناطق محروم استان قم ارائه می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، جلسه هماهنگی خدمات رسانی به مناطق محروم استان قم با حضور مسئولین جمعیت هلال احمر و بسیج اساتید استان قم به میزبانی حجت الاسلام و المسلمین حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار و بر خدمات رسانی مؤثر به مناطق محروم استان قم تأکید شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، انقلاب اسلامی را از نعمت های خداوند متعال برشمرد و بر شاکر بودن نعمت های الهی تاکید کرد و گفت: فعالیت گروه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی قم که با همکاری جمعیت هلال احمر استان در ایام اربعین حسینی و خدمات رسانی درمانی روزانه ۵۰ هزار زائر اباعبدالله الحسین (ع) نشان از سرآمدی گروه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی قم می باشد.

تأکید بر ظرفیت شناسی بر اساس نیازها

حجت الاسلام والمسلمین خیری با اشاره به اینکه باید فعالیت های جهادی را باید در تمامی عرصه های دانشگاهی سنجیده شود بر ظرفیت شناسی بر اساس نیازها تاکید کرد و افزود: باید بر اساس ظرفیت هایی که در تمامی رشته های دانشگاهی وجود دارد فعالیت جهادی تخصصی همان رشته تعریف و بر اساس ظرفیتی که در رشته های تحصیلی دانشگاهی وجود دارد به اقشار مختلف جامعه خدمات رسانی جهادی انجام شود.

وی با بیان اینکه فعالیت های گروه جهادی را نباید فقط در حوزه درمانی تعریف شود افزود: با استفاده از همه ظرفیت های دانشگاهی می توان کارهای بزرگ جهادی انجام داد.

ارائه خدمات رایگان درمانی در ایام الله دهه فجر

محمد دخیلی عضو هیات علمی و معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی قم در سخنانی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های موثر گروه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی قم به مناطق محروم و آسیب دیدگان سیل در سالهای اخیر بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با داشتن ظرفیت های مناسب علمی فرهنگی آموزشی و برخورداری از کادر نیروی متخصص و کارآمد امکان خدمات رسانی به آسیب دیدگان اقشار مختلف را دارد و می تواند برای ارائه خدمات رسانی به مناطق محروم کشور به صورت جهادی برنامه ریزی داشته باشد.

وی از برنامه ریزی گروه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی قم با همکاری جمعیت هلال احمر استان و جامعه بسیج اساتید استان قم جهت خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر و مناطق محروم استان قم در ایام دهه مبارک فجر خبردادوافزود: دربرنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم بتوانیم در ایام الله دهه فجر با همکاری جمعیت هلال احمر استان و بسیج اساتید استان قم به جامعه هدف شناسایی شده در استان قم خدمات رایگان درمانی ارائه می کنیم.

تهیه برنامه مدون برای اردوهای جهادی دانشگاهیان

محمد رضا یوسفی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قم در سخنانی از تهیه برنامه مدون برای اردوهای جهادی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی قم جهت خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه بویژه مناطق محروم خبر داد.

بحرانی معاون درمان جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان قم بیش از یک دهه توانسته است از ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی جهت ارائه خدمات رایگان درمانی به مناطق محروم استان و کشور بیان کرد: سابقه همکاری ۱۰ ساله از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی با جمعیت هلال احمر استان قم وجود دارد که این سبقه طولانی همکاری در فعالیت جهادی دانشگاه آزاد اسلامی باید در عرصه رسانه اطلاع رسانی شود.

سابقه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با هلال احمر ارزشمند است

معاون درمان جمعیت هلال احمر استان قم فعالیت گروه های جهادی دانشگاه آزاد اسلامی قم در ایام نیمه شعبانی را ستودنی و بسیار حائز اهمیت برشمرد.

در این جلسه علیمردانی معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم نیز در سخنانی با اشاره به اینکه باید سرمایه های اجتماعی استان شناسایی شود از خدمات رسانی جمعیت هلال احمر استان با همکاری ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی قم به اماکن تعریف شده برای انجام مراسم معنوی اعتکاف خبر داد.

باید سرمایه های اجتماعی استان شناسایی شود

وی از اجرای طرح «نذر آب» در مناطق محروم استان قم خبر دارد و افزود: طرح «نذرآب» با رویکرد فرهنگی، آموزشی، درمانی به همت جمعیت هلال احمراستان قم اجرایی می شود.

علیمردانی با بیان اینکه باید بر مبنای اصول و اهداف هلال احمر ظرفیت ها را شناسایی کنیم با اشاره به اینکه خادم یاران را در دستور کار داریم افزود: جمعیت هلال احمر استان قم می تواند با ایجاد و راه اندازی «خانه هلال» دردانشگاه آزاد اسلامی قم از تمامی ظرفیت های این دانشگاه در جهت خدمت رسانی به اقشار متعدد جامعه استفاده کند.

راه اندازی «خانه هلال» دردانشگاه آزاداسلامی قم

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۰ خانه هلال درسطح استان قم ایجاد شده است ازراه اندازی «خانه هلال» دردانشگاه آزاداسلامی قم خبر داد و گفت: ارائه خدمات رایگان درمانی و آموزش های تخصصی هلال احمر می تواند ازفعالیت های خانه هلال درمجموعه این واحد دانشگاهی باشد که با استفاده از تمامی ظرفیت های علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی قم می تواند به صورت موثر و مفید انجام شود.

در ادامه علامه مسئول بسیج اساتید استان قم در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه مبارک فجر ضمن قدردانی از حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی قم به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر خیری؛ خدمات رسانی دانشگاه آزاد اسلامی قم در عمود ۱۲۲۲ مسیر منتهی به کربلای معلی در ایام اربعین و ارائه خدمات روزانه به ۷۰ هزار زائر اباعبدالله الحسین علیه السلام را نمونه ای فعالیت های جهادی این واحد دانشگاهی برشمرد و افزود: بسیج اساتید استان قم در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری تا کنون ۱۲ جلسه هیات اندیشه ورز برگزار و تلاش می کند فعالیت های بسیج اساتید موثر با اندیشه انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرد یک قرارگاه مشترک با محوریت دانشگاه آزاداسلامی قم در سطح استان ایجاد و خدمات رسانی گروه های جهادی در قالب تشکیل کمیته های متعدد انجام شود.

علامه با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر استان قم یکی از پایه های این قرارگاه محسوب می شود افزود: امید آفرینی برای نظام اسلامی از اهداف اصلی بسیج اساتید است لذا در همین راستا مجموعه بسیج اساتید؛ خدمت به خلق را از اهداف اصلی خود می داند و معتقد است باید زیر چتر انقلاب اسلامی به مردم خدمت کنیم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha