شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
روز جهانی قدس

حوزه/ ائمه جمعه اهل سنت سراسر استان بوشهر در بیانیه‌هایی از مردم جهت شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، روز جهانی قدس، آخرین روز جمعه در ماه مبارک رمضان است که امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ش آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

به همین مناسبت ائمه جمعه اهل سنت مناطق مختلف استان بوشهر در بیانیه‌هایی از مردم دعوت کردند جهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند.

متن این بیانیه‌ها به شرح زیر است:

ائمه جمعه اهل سنت شهرستان عسلویه: دو حمله اخیر پیاپی در یک روز اسرائیل متجاوز و ستمگر به مسجد الاقصی را به شدت محکوم می‌نماییم و از خداوند منان خواهان سرنگونی یهود غاصب و اشغالگر قدس شریف هستیم.
از کلیه مردم متدین دعوت به عمل می‌آید تا در راهپیمایی روز قدس شرکت نمایند.

سید حسن حسینی امام جمعه اهل سنت جزیره شیف: قدمت ظلم به بلندای تاریخ است و اینک نمونه‌ای بارز از آن را در غزه مظلوم می‌بینیم، دردناک‌تر اینکه کشورهایی که دم از دموکراسی و حقوق بشر می‌زنند، سکوت اختیار کرده و به نظاره نشسته‌اند.

با این اوصاف ما مسلمانان هم صدا با آزادی خواهان راستین، حرکات بی‌رحمانه و غیر انسانی رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم می‌کنیم و ضمن ابراز انزجار از سکوت مجامع بین‌المللی در نسل‌کشی مردم مسلمان فلسطین و اعلام همبستگی با مردم بی‌دفاع غزه، با دعوت از دانشگاهیان جهان اسلام به اتخاذ مواضع مشترک در محکومیت جنایات هولناک صهیونیست‌ها، از آنان می‌خواهیم مسئولیت روشنفکری و عملی خود را در دفاع از مظلومان جهان فراموش نکنند و اجازه ندهند در هزاره دانایی، هر روز در فلسطین بی‌سابقه‌ترین و وحشیانه‌ترین فجایع بشری در برابر دیدگان بی‌تفاوت مردم جهان به وقوع پیوندد.

بنده همه آحاد مردم را به مشارکت در راهپیمایی روز جهانی قدس فرا می‌خوانم.

ابراهیم مقدسی امام جمعه اهل سنت شهر چاه مبارک: مسجدالأقصی اولین قبله مسلمانان می‌باشد، این مسجد شریف چند دهه است که تحت اعتصاب صهیونیزم به سر می‌برد و از جسد أمه اسلامی جدا شده است، دولت غاصب اسرائیل نقشه و دسیسه‌های زیادی جهت تهدید مسجدالأقصی دارد و جهت نقشه برآب شدن نقشه‌های یهود و دولت غاصب آن‌ها، نسبت به مسجدالأقصی و سرزمین اسلامی کشور فلسطین و حمایت از مردم مظلوم فلسطین مغتصب باشند.

بنا بر دستور امام خمینی رحمه الله، جمعه آخر ماه رمضان هر سال، به نام روز قدس نامگذاری جهت اعلام انزجار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی و اعلام حمایت از مردم مسلمان فلسطین و حمایت از مسجدالأقصی نامگذاری شده است.

لذا روز قدس را گرامی می‌داریم و از مردم شریف چاه مبارک و شهرستان عسلویه و استان بوشهر و مردم ایران دعوت می‌نمایم در راهپیمایی روز قدس شرکت فعال داشته باشند و احساس مسئولیت خود نسبت به مسجدالأقصی و سرزمین‌های مُغتَصب فلسطین نشان دهند.

ما با شرکت در راهپیمایی روز قدس به دشمنان اسلام نشان می‌دهیم که امت واحده هستیم و فلسطین و مسجدالأقصی متعلق به ما مسلمین می‌باشد و هیچ وقت از آن دست برنخواهیم داشت.

شیخ جابر ذعاب امام جمعه اهل سنت جزیره جنوبی: قدس قبله اول مسلمانان، الآن اسیر صهیونیست‌های غاصب است و مسلمانان فلسطینی با انواع اسالیب ددمنشانه صهیونیست‌ها مقابله و مقاومت می‌کنند، کمک و پشتیبانی ما مسلمانان به فلسطینی‌ها نقطه عطفی است که نباید از آن‌ها دریغ کنیم، بدین خاطر ملتمسانه از آحاد مردم شریف و بزرگوار، جهت حضور هرچه باشکوه‌تر در راهپیمایی روز قدس، دعوت به عمل می‌آورم.

شیخ محمد کوزه‌گر امام جمعه موقت اهل سنت تمبک و نخل غانم: روز قدس یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران و از وصایای حضرت امام خمینی(ره) است، بنابراین امام خمینی(ره) درباره روز قدس فرمودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روزاسلام است، روز قدس جهانی است و روزی نیست که اختصاص به قدس داشته باشد». به همین خاطر اینجانب همه آحاد مردم عزیز کشورم را جهت حضور در این روز دعوت می‌کنم و حمایت خود را از مردم ضعیف و ستم دیده فلسطین و فریاد انزجار از رژیم صهیونیستی، همه با هم و یک صدا باشند تا همه دنیا بفهمند که فلسطین تنها نیست.

حسین افروز امام جمعه اهل سنت بخش سیراف: یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع از مظلومین جهان است. برای همین بنیانگذار کبیر این نهضت در اولین ماه مبارک رمضان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی آن زمانی که انسان یک ماه تمام به تزکیه نفس خویش پرداخته است شعار دفاع از مظلومان جهان را عملی کند و آخرین جمعه ماه مبارک را در حمایت از مردم فلسطین روز قدس نامگذاری می‌کند.

امام راحل در مورد روز قدس فرمودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست. روز اسلام است. روزی است که باید به ابرقدرت‌ها فهماند که دیگر نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند، من روز قدس را روز اسلام و روز رسول الله(ص) می‌دانم. روزی است که باید ما تمام قوای خود را مجهز کنیم».

روز قدس یک حرکت برای مقابله با اقدامات دشمنان، استکبار و صهیونیست بر علیه مردم مظلوم فلسطین است، راهپیمایی روز قدس یک حرکت ضداستکباری، ضد استعماری و ضد جیره خواری است، تا همه یهودیان و دشمنان اسلام بدانند که مسلمانان با اتحاد یکدیگر می‌توانند قدرتی تشکیل دهند که هیچ کس را یارای مقابله با آن نباشد.

وعده ما ملت ایران اسلامی روزی است که همه می‌آیند تا اینکه مردم مظلوم فلسطین احساس تنهایی نکنند و در این روز مبارک شرکت می‌کنیم.

اسماعیل خمیسی امام جماعت مسجد علی بن ابی طالب روستای بنود: روز جهانی قدس یادگار ماندگار حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) و نماد رویارویی حق در برابر باطل و مظهر حمایت جهانی از مردم رنج‌ دیده فلسطین است.

در روز قدس نه تنها ایران اسلامی وحدت و یکپارچگی خود را در موضوع فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف به مثابه مسأله اول جهان اسلام به نمایش می‌گذارد، بلکه تمام جهان اسلام و سایر ملت‌های آزادی‌خواه و عدالت‌طلب نیز پرچم مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی را در این روز باشکوه بر می‌افرازند و فلسطین آزاد از این موج سراسر خروش بیرون آید.

گرامیداشت روز قدس و ابراز همدلی و همبستگی با مردم فلسطین و نمایش قدرت توده‌ها علیه بیداد رژیم مستکبر صهیونیستی، وظیفه‌ای انسانی، دینی و جهانی است. بدون شک راهپیمایی جهانی روز قدس، کلید انسجام بیرونی ملت‌ها و نیز وحدت درونی و جهادی گروه‌های مقاومت فلسطین است که باید هر چه باشکوه‌تر و گسترده‌تر و با هدف افزایش اقتدار و روحیه ملت مظلوم فلسطین برگزار شود.

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که با فرمان تاریخی امام راحل به روز قدس نامگذاری شده، بر عهد و پیمان خود با مردم فلسطین می‌مانیم و با بیزاری جستن از رژیم غاصب صهیونیستی، حمایت خود را از فلسطین مظلوم با حضور در آیین راهپیمایی روز قدس اعلام می‌کنیم.

در سال‌های اخیر، رژیم صهیونیستی اقدامات جنون آمیز خود را علیه فلسطینیان شدت بخشیده است، همانگونه که در روزهای اخیر نیز شاهد تعرض و قساوت‌های ظالمانه نظامیان اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی و هتک حرمت مسجد الاقصی و حمله به روزه داران فلسطینی در اماکن مقدس بوده‌ایم.

اینجانب ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم مؤمن و روزه‌دار و با درود بیکران بر روح پرفتوح رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی رحمه الله علیه، ملت خداجو و شریف ایران را به حضور در مراسم راهپیمایی روز قدس دعوت می‌نمایم تا با حضور سبز خود بار دیگر برگی زرین بر افتخارات این خطه انقلابی رقم زنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha