دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فلسطین

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

اسرار اسرائیل به دست حماس افتاد

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از «حمله سازماندهی شده و بسیار دقیق حماس علیه اسرائیل» می‌گوید؛ حمله‌ای که حماس براساس آن درک عمیقی از «ضعف اسرائیل» داشته و از اسرار ارتش آن مطلع بوده است.نیویورک تایمز در پیرو گزارش خود نوشته است: حماس با برنامه‌ریزی دقیق و آگاهی فوق‌العاده از اسرار و ضعف‌های اسرائیل، امتداد جبهه اسرائیل با غزه را تحت تاثیر قرار داد و ملتی را که مدت‌ها به برتری ارتش خود ایمان راسخ داشت، در بهت فرو برد. حماس با استفاده از پهپادهایی برج‌های نظارتی و تجسسی کلیدی را در مرز با غزه تخریب کرد و نقاط کور زیادی را در ارتش اسرائیل برجای گذاشت. نیویورک تایمز می‌نویسد: اسناد برنامه‌ریزی‌های حماس، ویدئوهای مربوط به حمله و مصاحبه با مقامات امنیتی نشان می‌دهند که حماس درک فوق‌العاده‌ای از نحوه عملیات ارتش اسرائیل، محل استقرار واحدهای خاص و حتی زمان لازم برای رسیدن نیروهای کمکی را داشته است. «علی برکه» یکی از رهبران حماس طی مصاحبه تلویزیونی گفت: حماس، اسرائیلی‌ها را وادار کرده تا فکر کنند حماس مشغول اداره غزه است اما در این مدت به طور مخفیانه آماده چنین حمله بزرگی شده است. نیویورک تایمز طبق بررسی ویدئوهایی و مصاحبه با مقامات رژیم صهیونیستی می‌گوید: ۱۰ مرد مسلح در غزه می‌دانستند که چگونه مرکز اطلاعاتی اسرائیل را پیدا و به آن ورود کنند. آن‌ها پس از آنکه وارد اسرائیل شدند با پنج موتورسیکلت که بر روی هر موتور دو نفر نشسته بود، به سمت شرق حرکت کردند. ده مایل جلوتر، از جاده منحرف شدند و به یک پایگاه نظامی رسیدند. آن‌ها با انفجار کوچکی دیوار را تخریب کردند و وارد این پایگاه شدند. ابتدا مطئمن نبودند که به کدام سمت بروند اما یکی از آن‌ها یک نقشه رنگی از این پایگاه را از جیبش خارج کرد و با کمک آن وارد ساختمانی شدند که مملو از سیستم و رایانه بود. این قسمت مرکز اطلاعات نظامی اسرائیل بود.این روزنامه آمریکایی دو ویدئو را یکی از دوربینی که بر سر یکی از افراد مسلح غزه کار گذاشته شده بود و بعدا کشته شد و دیگری دوربین این پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی، بررسی کرده و پس از مصاحبه با مقامات امنیتی این رژیم، چنین روایتی را ثبت کرده است. حماس آن قدر به اطلاعات رژیم صهیونیستی اشراف کامل داشته که ارتش این رژیم می‌گوید هر موقع که جنگ تمام شود، تحقیق و تفحص خواهد کرد که حماس چگونه توانسته به آسانی دفاعش را در هم بشکند. در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد هشتمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، درخواست تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که نشان دهنده فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه بوده و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند. حملات رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت نوار غزه درحالی همچنان ادامه دارد که تعداد قربانیان به حدود ۱۹۰۰ شهید و ۷۶۹۶ مجروح رسیده است. وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد که میان شهدا ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن وجود دارد.

منبع: ایسنا

ایران در پلکان اقتصادی جهان تایوان را کنار زد

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود میزان تولید ناخالص داخلی ۱۹۴ کشور جهان ازجمله ایران را در سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرده است. بر اساس محاسبات این نهاد بین‌المللی، تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در این سال به یک‌هزار و ۶۱۶ میلیارد دلار رسیده که این رقم ۱۶۱ میلیارد دلار نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است. ایران با تولید ناخالص داخلی یک‌هزار و ۶۱۶ میلیارد دلاری خود در سال ۲۰۲۲ میلادی به‌عنوان بیست‌ویکمین قدرت بزرگ اقتصادی جهان در این سال شناخته شده است که بر این اساس اقتصاد ایران از اقتصادهای ۱۷۳ کشور دیگر دنیا بزرگ‌تر است و فقط ۲۰ کشور تولید ناخالص داخلی بیشتری نسبت به ایران در این سال داشته‌اند. رتبه ۲۱ اقتصاد ایران میان ۱۹۴ کشور جهان در حالی است که ایران در معرض شدیدترین تحریم‌های وضع‌شده علیه اقتصاد یک کشور در طول تاریخ قرار دارد. ایران در سال ۲۰۲۲ میلادی توانسته است رتبه خود را میان اقتصادهای بزرگ دنیا یک پله ارتقا دهد. ایران در این سال تایوان را کنار زده و در جایگاه بیست‌ویکم قرار گرفته است. تایوان که در سال گذشته با اقتصاد یک‌هزار و ۴۷۱ میلیارد دلاری در رتبه بیست‌ویکم جهان قرار داشت، در سال ۲۰۲۲ با تولید ناخالص داخلی یک‌هزار و ۶۱۲ میلیارد دلاری به رتبه بیست‌ودوم نزول کرده است. از دیگر کشورهایی که اقتصاد کوچک‌تری نسبت به ایران در سال ۲۰۲۲ داشته‌اند عبارت‌اند از: پاکستان، تایلند، هلند، آرژانتین، مالزی، آفریقای جنوبی، امارات، سوئد، اتریش و الجزایر.

منبع: تسنیم

دست جبهه مقاومت روی ماشه رفت

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری در لبنان گفت: آنچه اهمیت دارد توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه است. در دیدارهایی که با رهبران مقاومت داشتم متوجه شدم آنها در وضعیت عالی قرار دارند و آمادگی لازم برای همه سناریوها علیه رژیم صهیونیستی را دارند. در هر حالتی مقاومت تصمیم خواهد گرفت و درصورت آتش‌بس این مقاومت است که شروط خود را طرح خواهد کرد. وی افزود: ما پیشنهاد برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری‌های اسلامی را داده‌ایم و آماده برگزاری این نشست در تهران هستیم. یکی از اقدامات دبیرکل اوآی‌سی تعیین نماینده ویژه برای پیگیری مسائل فلسطین است، از جمله جمع‌آوری همه مستندات از جنایات رژیم صهیونیستی برای طرح نزد محاکم بین‌المللی و ملی کشورها.وزیر امور خارجه ایران گفت: مقاومت همه سناریوهای ممکن را مقابل خود قرار داده است. مقاومت به‌تنهایی قادر است که هر اقدامی را انجام دهد و از توانمندی بالایی برخوردارند. ایران فعالانه از مقاومت مردم فلسطین مقابل اشغالگری و جنایات جنگی به‌صورت سیاسی و رسانه‌ای حمایت می‌کند. امروز مقاومت در شرایطی قرار دارد که همه نیازهای فناورانه را خود تهیه می‌کند. ما به همه اقدامات دیپلماتیک لازم برای توقف جنایات و رفع محاصره غزه ادامه خواهیم داد.وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص ساعت صفر برای پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: امروز رهبران مقاومت از انسجام عالی برخوردارند، همه سناریوها را طراحی کردند و دست همه روی ماشه شلیک است، در صورت تعلل جامعه جهانی و سازمان ملل متحد و کنشگرانی که حامی جنگی‌افروزی رژیم اسرائیل هستند پاسخ در زمان مناسب و موردنظر مقاومت انجام خواهد شد. من در گفتگو با رهبران دریافتم پاسخی که داده خواهد شد پشیمان‌کننده و تغییردهنده نقشه کنونی سرزمین‌های اشغالی است.

منبع: تسنیم

امیرعبداللهیان راهی دوحه شد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت و حساسیت تحولات جاری در فلسطین و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در غزه، از حمایت قوی قطر از فلسطین در تحولات جاری تشکر کرد. وی افزود موضوع پیش روی ما موضوع، کشتار روزمره شهروندان فلسطینی در غزه است. اینکه رژیم صهیونیستی روزانه چند صد فلسطینی را به شهادت برساند، قابل تحمل نیست و این جنایت جنگی و همچنین محاصره انسانی غزه و قطع آب و غذا و دارو باید پایان داده شود. امیرعبداللهیان گفت در حالیکه این حجم از کشتار مردم فلسطین روزانه توسط رژیم صهیونیستی کشته می‌شوند، دولت آمریکا از دیگران دعوت به خویشتنداری می‌کند و در عین حال حمایت‌های نظامی و همه جانبه خود را به رژیم جنایتکار صهیونیستی افزایش داده است. وزیر امور خارجه کشورمان گفت در صورت ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم و شهروندان فلسطین، هیچ کس نمی‌تواند تضمین کند که شرایط در منطقه به همین شکل باقی بماند. شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز با اشاره به اتفاقات جاری فلسطین، مشورت‌های میان دو کشور را حائز اهمیت دانست و گفت ادامه این وضعیت و حملات اسرائیل علیه غزه و مردم فلسطین نگران کننده است. وی مسئله فلسطین را مسئله همه جهان اسلام توصیف کرد و موضع کشورهای منطقه در قبال حمایت از ملت فلسطین را متحد و منسجم دانست. گفتنی است دوحه چهارمین مقصد از سفر منطقه‌ای امیرعبداللهیان با محوریت بررسی تحولات فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنین غزه است.

منبع: مهر

کارگردان مشهور ایران به قتل رسید

کارگردان بزرگ سینمای ایران، ساعتی قبل در یکی از ویلاهای شهرک زیبادشت منطقه فرخ آباد در شهرستان فردیس به قتل رسید. پلیس درباره قتل داریوش مهرجویی و همسرش گفت این حادثه در ساعات پایانی شنبه‌شب (۲۲ مهر) از طریق تماس با پلیس ۱۱۰ اطلاع داده شد که با حضور مأموران در محل مشاهده شد که داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی‌اش واقع در زیبادشت مشکین آباد به قتل رسیده‌اند. این حادثه از سوی دختر مرحوم مهرجوبیی به پلیس اطلاع داده شد، تیم‌های تخصصی پلیس آگاهی در محل حاضر شده و تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند. این حادثه به علت نامعلوم توسط فرد یا افراد ناشناس رخ داده و هنوز انگیزه قتل مشخص نیست. شواهد حاکی از آن است که این قتل بر اثر جراحت ناشی از ضربات سلاح سرد از ناحیه گردن و اعضای بدن انجام شده است. حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز در این باره گفت: روز گذشته قتل داریوش مهرجویی فیلمساز، نویسنده و کارگردان به همراه همسرش خانم وحیده محمدی فر در ویلای شخصی واقع در زیبادشت فردیس رخ داده است. وی افزود: طبق اظهارات مونا مهرجویی، پدرش حدود ساعت ۲۰:۵۰ روز شنبه مورخ ۲۲ مهرماه به وی که در جهانشهر کرج بوده پیام می‌دهد که برای شام به منزل بیاید. رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: دختر مرحوم مهرجویی حدود ۲۲:۲۵ به منزل پدرش می‌رسد و ابتدا زنگ منزل را می‌زند و با توجه به اینکه کسی جواب نمی‌دهد با کلید در را باز و وارد منزل می‌شود و مشاهده می‌کند که پدر و مادرش با ضربات چاقو یا جسم برنده دیگر به نواحی گردن به قتل رسیده‌اند. وی افزود: با توجه به تماس دختر مقتولین با پلیس، موضوع به اطلاع بازپرس ویژه قتل می‌رسد. رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: با صدور دستور قضائی، بلافاصله دادستان فردیس به همراه بازپرس ویژه قتل و تیم ویژه بررسی صحنه جرم در محل قتل حاضر شدند. فاضلی هریکندی گفت: به بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب فردیس، دستورات قضائی لازم جهت بررسی موضوع و شناسایی و بازداشت متهمان را به پلیس آگاهی استان البرز صادر شده است.

منبع: مهر

لوور و ورسای تخلیه شدند

کاخ ورسای در فرانسه نیز پس از موزه لوور به‌دلیل تهدید به بمب‌گذاری تخلیه شد. کاخ ورسای هم پس از موزه لوور به دلیل دریافت گزارش هایی مبنی بر تهدید بمب گذاری تخلیه شده است. بنا بر گزارشات مدیریت مجموعه، موزه نه تنها بازدیدکنندگان را از کاخ، بلکه از باغ و پارک مجاور نیز دور می کند. پیش از این نیز به همین دلایل، بازدیدکنندگان از موزه لوور در پاریس تخلیه شده بودند. تهدید به بمب گذاری پیشتر هم موزه «لوور» واقع در فرانسه را تعطیل کرده بود. یک منبع پلیس فرانسه در این خصوص خبر داده بود که موزه لوور به دلیل دریافت پیام‌هایی تهدیدآمیز مبنی بر بمب گذاری، امروز تعطیل شد. حدود ۳ هزار نفر از بازدیدکنندگان این موزه به دلیل تهدید بمب گذاری تخلیه شدند. رسانه‌های فرانسوی در این باره اعلام کردند که حدود ۳ هزار نفر بازدید کننده پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وجود بمب، به دلیل تهدید بمب گذاری تخلیه شدند. موزه لوور تصمیمش برای بستن درهای خود به روی بازدیدکنندگان «به دلایل امنیتی» را اعلام کرده بود. گزارش شبکه BFMTV در این خصوص حاکیست: این تصمیم برای راستی آزمایی و به دنبال اجرای طرح «سطح حمله اضطراری» است که روز گذشته (جمعه) در پی حمله فردی با چاقو رخ داد و در جریان آن یک نفر کشته و ۳ نفر مجروح شدند. حمله دیروز به مدرسه‌ای در آراس که منجر به کشته شدن یک معلم شد، باعث صدور حداکثر هشدار تروریستی شده بود.

منبع: مهر

آمار کرونا صعودی شد

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۱۲۴۴ بیمار مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد.از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۲، تعداد ۱۲۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد. همچنین، ۷۸۷ نفر از بیماران در بیمارستان بستری و ۴۴ نفر هم فوت شده اند.

منبع: مهر

مانور «ساعت صفر» برگزار شد

حسین خوئینی از برگزاری ساعت صفر مدیریت بحران خبر داد و اظهار کرد: این مانور در ساعت ۱۸:۳۰ روز شنبه توسط مدیرت بحران استان قزوین اعلام و بلافاصله نجاتگران جمعیت هلال احمر استان متشکل از تیم‌های واکنش سریع، اسکان اضطراری، نجات در سیلاب، نجات از ارتفاع و نجات در آوار به همراه خودروی عملیاتی سبک و سنگین در موقعیت اعلام شده حاضر شدند. وی افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی در سال جاری و پیش بینی بروز بارندگی‌های شدید در پیش رو، این مانور با سناریوی سیل و با هدف سنجش آمادگی و هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان با یکدیگر در زمان بحران، در محل ورزشگاه امام علی شهرستان البرز به اجرا گذاشته شد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه سطح حادثه استانی در نظر گرفته شده بود، با حضور فرماندار شهرستان البرز، مدیریت بحران استان و نماینده مدیریت بحران کشور آمادگی جمعیت هلال احمر از نظر تجهیزات و نیروی انسانی مورد سنجش قرار گرفت.

منبع: مهر

قسام «بن‌گوریون» را موشک‌باران کرد

گردان‌های قسام ( شاخه نظامی جنبش حماس) در بیانیه‌ای از موشک‌باران فرودگاه «بن‌گوریون» در پاسخ به هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه خبر داد. بر اساس اعلام این رسانه، صدای وقوع انفجارهای مهیب اکنون در این شهر به گوش می‌رسد. الجزیره در این خصوص اعلام کرد: گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش حماس) در این خصوص تأکید کرد که اقدامش در پاسخ به هدف قرار دادن غیرنظامیان بوده است. در بیانیه صادره از سوی گردان‌های قسام در این خصوص آمده است: فرودگاه بن گوریون در تل آویو را با رگبار موشکی بمباران کردیم. الجزیره گزارش داد: آژیرهای خطر در شهرهای نزدیک فرودگاه بین المللی بن گوریون در شرق تل آویو به صدا درآمده است. گردان های قدس در این خصوص اعلام کردند: عسقلان، سدروت و زیکیم را با حمله موشکی بمباران کردیم.

منبع: مهر

آیزنهاور راهی شرق مدیترانه شد

ناو هواپیمابر آیزنهاور ایالات متحده هم به سمت مدیترانه حرکت کرد تا به ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد فورد بپیوندد که همین هفته در شرق مدیترانه پهلو گرفته است.به گفته مقامات آمریکایی، پنتاگون به دومین ناوگروه خود با محوریت ناو هواپیمابر آیزنهاور دستور داده تا در شرق مدیترانه و در نزدیکی فلسطین اشغالی مستقر شود و طرف‌های ثالث را از پیوستن به درگیری (رژیم) اسرائیل و حماس بازدارد. لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای با تائید این خبر، گفت: من به ناوگروه ضربتی ناو یو اس اس دوایت دی. آیزنهاور (CSG) دستور داده‌ام تا به عنوان بخشی از تلاش ما برای جلوگیری از اقدامات خصمانه علیه اسرائیل یا هرگونه تلاش برای گسترش این جنگ میان (رژیم) اسرائیل و حماس، حرکت خود را به سمت شرق مدیترانه آغاز کند. مقامات ارشد آمریکایی این هفته به طور علنی اعلام کردند که حضور ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد فورد در شرق دریای مدیترانه و افزودن جنگنده‌های بیشتر نیروی هوایی آمریکا به این منطقه به منظور نشان دادن تعهد آمریکا به اسرائیل و ایفای نقش بازدارنده بوده است.با ورود عملیات «طوفان الاقصی» به نهمین روز خود و کسب پیروزی‌های کم‌نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، بمب افکن‌های رژیم اسرائیل به طور جنون‌آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه را به دستور سران تل آویو بمباران می‌کنند. رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می‌گردند. طبق آخرین آمار اعلامی توسط وزارت بهداشت غزه، حملات رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت نوار غزه تاکنون ۲۲۱۵ شهید و ۸۷۱۴ مجروح برجای گذاشته است. وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد که در میان شهدا ۷۲۴ کودک و ۴۵۸ زن وجود دارد.

منبع: ایرنا

پیشنهاد ایران برای امداد رسانی در اردن

رئیس جمعیت هلال احمر در پیامی به همتای اردنی خود، برای ارسال محموله امدادی بشردوستانه و همچنین اعزام تیم‌های درمانی به اردن برای ارائه خدمات بشردوستانه و درمانی به آسیب دیدگان فلسطینی اعلام آمادگی کرد.پیرحسین کولیوند در نامه‌ای به آقای محمد الحدید، رئیس جمعیت هلال احمر اردن نوشت: حوادث اخیر و درگیری‌های مسلحانه پیش‌آمده در سرزمین‌های اشغالی منجر به کشته و مجروح شدن غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان شده است و جمعیت هلال احمر ایران مراتب آمادگی خود را برای کمک به آسیب دیدگان غزه اعلام می‌کند. کولیوند از رئیس جمعیت هلال احمر اردن درخواست کرد تا زمینه ارسال محموله امدادی بشردوستانه و اعزام تیم‌های درمانی برای درمان مجروحان و آسیب دیدگان فلسطینی از طریق آن کشور فراهم شود.

منبع: شبکه خبر

شیخ زکزاکی مدرک دکتری افتخاری گرفت

مدرک دکترای افتخاری دانشگاه تهران، در مراسمی به شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه اعطا شد.در این مراسم جمعی از دانشگاهیان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمع دیگری از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی حضور داشتند. مراسم اعطای دکترای افتخاری دانشگاه تهران به شیخ زکزاکی با حضور حسن مسلمی نایینی رییس جهاد دانشگاهی، سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزیر علوم، مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و جمع دیگری از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار ‌شد. رهبر شیعیان نیجریه به همراه همسرش روز چهارشنبه ۱۹ مهر با استقبال اقشار مختلف مردم و جمعی از تشکل های دانشجویی وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شد. این روحانی شیعه و رهبر شیعیان نیجریه، با تأثیر از انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی (ه)، شیعه شد و با تأسیس جنبش اسلامی نیجریه، سیصد مدرسه اسلامی در نیجریه و کشورهای همسایه آن تاسیس کرد. او موسسات خیریه‌ای برای ارائه خدمات مالی درمانی و آموزشی به شیعیان راه‌اندازی کرده است. زکزاکی گفته، وی هم‌زمان با انقلاب اسلامی در ایران (۱۳۵۷ش)، تبلیغ دینی در نیجریه را با جذب ده‌ها نفر آغاز کرد و تعداد پیروان اهل بیت (ع) در نیجریه، در دهه ۱۳۹۰ شمسی، با تلاش‌های وی به میلیون‌ها تن رسیده است. سه فرزند زکزاکی، در حمله نیروهای نظامی نیجریه به راهپیمایی روز قدس ۱۳۹۳ش، کشته شدند. همچنین زکزاکی، در جریان حمله نیروهای ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله در شهر زاریا در سال ۱۳۹۴ش بازداشت و زندانی شد. او و همسرش پس از شش سال حصر خانگی و زندان در ۶ مرداد سال ۱۴۰۰ شمسی (۲۸ ژوئیه ۲۰۲۱) از تمام موارد اتهامی تبرئه و آزاد شدند.

منبع: شبکه خبر

خروج آمریکایی ها مشروط شد

در پی انتشار اخباری مبنی بر توافق میان مصر و رژیم صهیونیستی بر سر اجازه خروج به اتباع آمریکایی از نوار غزه از طریق گذرگاه رفح، منابع رسانه‌ای مصر از موافقت مشروط قاهره با چنین اقدامی خبر داده‌اند. شبکه تلویزیونی القاهره مصر در این باره اعلام کرد که مصر تنها در یک صورت اجازه خروج اتباع آمریکایی از نوار غزه از طریق گذرگاه رفح را خواهد داد. بر پایه این گزارش مصر خروج اتباع آمریکا از غزه را مشروط به اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه کرده است. منابع آگاه در این باره افزودند: «اتباع امریکایی ساعت‌ها پشت گذرگاه رفح منتظر ماندند اما مقامات مصر اجازه ندادند این گذرگاه فقط برای عبور اتباع خارجی باز شود».در همین راستا، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد که مصر امروز یک کاروان بزرگ حامل کمک‌های بشردوستانه را برای حمایت از مردم نوار غزه، ارسال کرد.

منبع: خبرنگاران جوان

گوشت به ثبات رسید

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام گفت: با توجه به واردات گوشت و عرضه با نرخ مصوب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شاهد ثبات قیمت در بازار هستیم. منصور پوریان از ثبات قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: با استمرار واردات گوشت شاهد ریزش قیمت در روزهای آتی هستیم. او قیمت کنونی هرکیلو دام سبک را ۱۷۰ تا ۱۹۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: براین اساس قیمت هرکیلو لاشه ۴۱۰ تا ۴۱۵ هزارتومان بوده که نسبت به هفته های پیش ۳۰ تا ۴۰ هزارتومان کاهش داشته است. پوریان از توزیع گوشت های وارداتی با نرخ مصوب در فروشگاه های زنجیره ای و میادین خبر داد و گفت: گوشت های وارداتی تنظیم بازار با تولید داخل ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزارتومان اختلاف دارد که با عرضه آن در فروشگاه های زنجیره ای و میادین شاهد کاهش و رسیدن به نرخ منطقی در بخش دام و گوشت هستیم. رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با استمرار روند واردات گوشت و دام زنده و عرضه به بازار شاهد تعادل قیمت خواهیم بود.

منبع: خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha