شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم

تولیت آستان مسجد مقدس جمکران با اشاره به استقبال بیش از سه میلیون نفری زائرین از جشن های نیمه شعبان در این مسجد مقدس، بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های ملی برای برگزاری باشکوه جشن نیمه شعبان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی‌اکبر اجاق نژاد شامگاه شنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم که با موضوع جشن های نیمه شعبان در سالن جلسات این مسجد مقدس برگزار شد، بیان کرد: اینکه امروز توفیق این را پیدا کرده‌ایم تا برگزار کننده مراسم ولادت امام زمان (عج) باشیم نعمت بزرگی است که باید خداوند متعال را شاکر باشیم.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد در کشورهای مختلف آرزو دارند گوشه ای از کار برگزاری این جشن را برعهده بگیرند، توفیق بزرگی است که این کار بزرگ نصیب ما مسئولین در استان قم شده و باید قدر این فرصت را بدانیم.

تولیت آستان مسجد مقدس جمکران بیان کرد: این مسجد مقدس امروز نه تنها در ایران بلکه جهان اسلام به ویژه جهان تشیع مشهور و تبدیل به پناهگاه امن شیعیان شده است، کمتر کسی را سراغ داریم که از خارج کشور به ایران سفر کند و در این مسجد مقدس حاضر نشود.

حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد افزود: علاوه بر مسافران خارجی هر مسافری که از استان‌های دیگر به قم سفر می‌کند بدون شک در مسجد مقدس جمکران حاضر شده و ساعاتی را با امام زمان (عج) خلوت می‌کند.

تولیت آستان مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه در بسیاری از مناسبت‌ها همچون اربعین و یا سفر حج چندین میلیون زائر در طول ۲۰ الی ۴۰ در روز آن مکان‌های مقدس حضور پیدا می‌کنند، ابراز کرد: توجه داشته باشید تنها در ۴۸ ساعت بیش از ۳ میلیون زائر در مسجد جمکران حاضر می‌شوند و این تعداد زائر نشان دهنده این است جشن نیمه شعبان صرفا یک جشن مختص به استان قم نیست و نمی‌توان با ظرفیت‌های استانی کلیه نیازهای این جشن را تامین کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات و نیازمندی‌های زائران می‌بایست از ظرفیت‌های ملی استفاده کرد، از رئیس جمهور تقاضا داریم نسبت به این جشن نگاه ویژه‌تری داشته باشند تا با استفاده از ظرفیت‌های ملی این جشن را نسبت به سال‌های قبل باشکوه‌تر برگزار کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha