جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: جامعه مدرسین علمدار حرکت تحول و تحقق ساز مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه است، کار جامعه مدرسین و مجمع عمومی شعاری و تشریفاتی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال چهارشنبه شب(17دیماه) در سومین نشست مجمع عمومی اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه که با عنوان «مکتب اهل‌بیت و احیا مباحث کلامی» در تالار مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، اظهارداشت: پرچم تحول نظام آموزشی حوزه  بر عهده جامعه مدرسین و تشکل‌های مربوط به آن است.

وی افزود: جامعه مدرسین علمدار حرکت تحول و تحقق ساز مطالبات رهبر معظم انقلاب است و کار جامعه مدرسین و مجمع عمومی آن شعاری و تشریفاتی نیست.

مدیر حوزه علمیه استان قم اظهار داشت: مجمع عمومی جامعه مدرسین مطالبات را به شورای عالی این جامعه می‌رساند، سپس این شورا نیز مطالب را به شورای عالی حوزه‌های علمیه انتقال داده و با تصویب سیاستگذاری و ابلاغ آنها به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه زمینه اجرایی شدن آنها فراهم می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین به 400 نفر رسید، بیان داشت: با موافقت رییس جامعه مدرسین و پیوستن یکصد عضو جدید به مجمع عمومی، اعضای این مجمع به 400 نفر رسید.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین اظهارداشت: در دو نشست قبل، برخی از اقدامات زیربنایی و ساختاری انجام شد بطوریکه در جلسه نخست این مجمع ساختار مجمع و در جلسه دوم نیز با نظارت مستقیم اعضا و رییس شورای عالی جامعه، هیأت رییسه از سوی اعضا انتخاب شد.

احیای مباحث کلامی و عقیدتی در حوزه از دغدغه های مراجع است

حجت‌الاسلام و المسلمین فرخ فال با بیان اینکه موضوع نشست سوم مجمع «مکتب اهل‌بیت و احیا مباحث کلامی» انتخاب شده است تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از دغدغه های مراجع معظم تقلید احیای مباحث کلامی و عقیدتی در حوزه است در حال برنامه ریزی هستیم که ان شاءالله از سال آینده مدیریت حوزه علمیه قم همانگونه که در باب تفسیر ورود پیدا کرد، برای درسهای کلام نیز برنامه ریزی کرده و با کمک مراجع معظم و ارشادات ایشان وارد مباحث آموزشی در این خصوص شویم.

مدیر حوزه علمیه استان  قم با بیان این‌که تاکنون از سوی هیأت رییسه 27 جلسه تشکیل و آیین نامه تشکیل جلسات به تصویب رسیده است، بیان داشت: ایجاد کمیته‌های یازده‌گانه جهت تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و شورای عالی جامعه مدرسین از خروجی‌ها این جلسات است.

هزار استاد سطح عالی در حوزه قم

وی یادآور شد: اخلاق و تهذیب، آموزش، تبلیغ، پژوهش، رصد و پاسخگویی به شبهات، عترت، مطالبات رهبری و مراجع تقلید، تکریم اساتید و نخبگان حوزه، ارتباطات، بررسی بحران‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و جذب اساتید از کمیته‌های یازده‌گانه‌ای هستند و امروز از یک هزار استاد سطح عالی 400 نفر مشغول بیان مباحث قرآنی هستند.

مدیر حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب از جامعه مدرسین ایجاد بستری مناسب برای حضور اساتید سطوح عالی در این جامعه است، اظهار داشت: بخشی از اعضای جامعه مدرسین از مراجع فعلی هستند، بخشی از اعضای سابق نیز به سبب کهولت سن نمی‌توانند زیاد در جلسات حضور داشته باشند که امیدواریم با پیوست مجمع عمومی به عنوان بازوی مشورتی جامعه مدرسین خلاء حضور برخی اعضا برطرف شود.

انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha