شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: اگر در مجموعه ای عنصر اعتدال باشد و افراط و تفریط در آن راه نداشته نباشد قطعا پیشرفت خواهد کرد و پیشرفت آن حتمی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال  امروز در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) قم،  با اشاره به روایتی از  امام صادق (ع) که فرمودند: فردی آمد خدمت پیامبر اکرم(ص) گفت؛ علم چیست پیامبر(ص) در جواب گفتند؛ عالم کسی است که در ابتدا سکوت کند، گوش کند، حفظ کند عمل کند و سپس نشر دهد اشاره کرد و گفت: طلاب که در مسیر علم گام گذاشته اند، باید  ابتدا سکوت، گوش حفظ و عمل کنندو سپس علم خود را  انتشار دهند. این وظیفه طلاب و دانش آموختگان مکتب فقه جعفری(ع) می باشد.

مدیر حوزه علمیه استان قم افزود: مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع)  می تواند بسیار مفید و موثر باشد زیرا طلابی تربیت می کند که در همه ابعاد منشاء خیر و برکت خواهند بود. این مدرسه را یک مدرسه جامع می دانیم، زیرا شخصیتی مانند آیت الله ممدوحی عهده دار این مدرسه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: انسان را نباید مجبور به عملی کرد، بلکه باید انسان خود تصمیم بگیرد و رغبت کند که عملی را انجام دهد. بنابراین طلبه باید خود رغبت هر عملی را مانند تهجد داشته باشد در این صورت است که ایمان و یقین در درون جان آدمی ریشه خواهد کرد و تهجد را با رغبت و میل باطنی انجام خواهد داد.

مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان این که تهجدی که به طمع بهشت و ثواب باشد ارزش ندارد اظهار داشت: اگر مجموعه ای عنصر اعتدال در آن باشد و افراط و تفریط در آن راه نداشته نباشد قطعا پیشرفت آن حتمی خواهد بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha