جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فرخ فال

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از برگزاری سومین نشست مجمع عمومی با حضور آیت الله العظمی جوادی آملی با موضوع «فرهنگ اهل بیت و احیای کلام اسلامی و شیعی» در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‏الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال  امروز در نشست خبری با خبرنگاران  که در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزارشد اظهارداشت: مجمع عمومی جامعه مدرسین، بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری شکل گرفته است.

وی افزود: این مجمع پس از شکل گیری امروز با 400عضو تشکیل میشود و اعضای گذشته این مجمع نیز به عضویت شورای عالی جامعه مدرسین درآمدند.

مدیر حوزه علمیه استان قم تصریح کرد: ریاست شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آیتالله یزدی است و ایشان نیز بر فعالیتهای مجمع و شورای عالی نظارت دارند.

وی گفت:  امروز پرچم حوزه به دست جامعه مدرسین است و این جامعه امروز علمدار حرکت تحول ساز و تحقق ساز مطالبات مراجع و رهبری است.

افزایش اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین

حجت‏الاسلام والمسلمین فرخ فال تصریح کرد:  مجمع جامعه مدرسین در آینده نیز تعداد اعضای خود را افزایش خواهد داد و این تعداد با توجه به حضور 1000نفر اساتید سطح عالی در حوزه افزایش خواهد یافت.

وی گفت: اعضای هیئت رییسه جامعه مدرسین تا کنون 27جلسه برگزار شده است و طرحهایی نیز به تصویب رسیده است.

مدیر حوزه علمیه استان قم اظهارکرد: یازده کمیته در جامعه مدرسین شکل گرفته است که شامل کمیته اخلاق و تهذیب، آموزش، تبلیغ، پژوهش، رصد و پاسخگویی به شبهات، گسترش فرهنگ و معارف قرآن و عترت و... است.

وی افزود: از دیگر کمیتههای فعال در جامعه میتوان به کمیته مطالبات مراجع و رهبری، کمیته تکریم اساتید و نخبگان حوزوی، کمیته ارتباطات( ارتباط گیری با نهادهای مختلف حوزوی و رصد مشکلات و نیازهای جامعه و ارجاع آن به حوزه)، کمیته بررسی بحرانهای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و کمیته جذب است که این کمیته اسامی 100 استاد را برای جذب به هیئت رئیسه اعلام کرده است که پس از تصویب جذب مجمع خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری حوزه در خصوص علت گسترش اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در دیداری که با آیت الله العظمی مظاهری داشتیم ایشان با نقل خاطره ای از حضور اعضای جامعه مدرسین در محضر امام راحل از تقاضای ایشان برای گسترش اعضای جامعه سخن به میان آوردند.

وی افزود: بزرگان حوزه و رهبری به دنبال گسترش تعداد افراد حاضر در جامعه مدرسین حوزه علمیه هستند، زیرا تصمیمات این مجمع باید با نمایندگی کل اساتید حوزه علمیه باشد تا  جامعیت بیشتری داشته باشد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کمیته های یازده گانه جامعه از متن حوزه استخراج شده و پس از پالایش نظرات و تکمیل نظرات به شورای عالی جامعه مدرسین ارجاع داده می شود.

وی افزود: این تصمیمات به شورای عالی حوزه منتقل می شود و تصمیمات کلان در این شورا گرفته شده و باز به این مجمع جهت ابلاغ به نهادهای مختلف حوزوی ارسال می شود و مرکز مدیریت خواهران و برادران این مصوبات را اجرا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال اظهارکرد: مجمع عالی به هیچ عنوان شکل صوری نخواهد داشت و بازوی توانمند حوزه با حضور نخبگان و اساتید سطح عالی حوزه خواهد بود که می تواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف کلان حوزه و همسویی با مطالبات مقام معظم رهبری و مراجع عظام داشته باشد.

وی گفت: امروزه وظایف اعضای شورای عالی حوزه تصویب طرح های کلان حوزه است و برخی از وظایف این شورا که در گذشته در جریان بود به کمیته های جامعه مدرسین و شورای عالی جامعه محول شده است؛ در واقع این دو شورا با هم موازی کار نمی کنند و هر یک به دنبال تکمیل روند اجرایی مفید و متقن در حوزه هستند.

مدیر حوزه علمیه استان قم  افزود: نباید فراموش کنیم که مراجع و عظمای حوزه امروز ما از اعضای همین جامعه هستند و مراجع آینده نیز از همین جامعه خواهندبود؛ زیرا نخبگان و اساتید سطح عالی حوزه علمیه در این مجمع گردهم آمدند تا بهترین روش ها را برای حل مشکلات حوزه و نظام اسلامی اتخاذ کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سومین نشست مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه چهارشنبه شب پس از نماز مغرب و عشا با حضور آیت الله العظمی جوادی آملی با موضوع «فرهنگ اهل بیت و احیای کلام اسلامی و شیعی» در مدرسه عالی دارالشفا برگزار می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha