پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر اینکه باید زیرساخت های اقتصادی در مناطق محروم تقویت شود، اظهار داشت: دولت باید بر ای جلو گیری از قاچاق، سیاستی جامع را در پیش بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری صبح امروز در دیدار با رئیس و معاونین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری با اشاره به معضل قاچاق در کشور، اظهار داشت: باید به معضل قاچاق از زوایای گوناگون نگاه و بر این اساس برای جلوگیری از آن برنامه ریزی کرد.

وی ابراز داشت: یکی از زوایای مهم مسئله قاچاق، زاویه مبارزه با این معضل است که مسئولیت آن بر عهده نیروهای انتظامی بوده و در گلوگاه ها و مناطق مرزی به جلوگیری از آن می پردازند.

*ایجاد روحیه استغناء در مجریان ضروری است

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: اشخاصی که دست اندرکار اجرای این برنامه هستند، باید روحیه استغناء پیدا کرده و در زندگی خود تأمین باشند تا دچار وسوسه های شیطانی نشده و به دولت در این زمینه کمک کنند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به برخی افکار نادرست درباره قاچاق، خاطرنشان ساخت: امروز برخی از افرادی که در مناطق قاچاق خیز زندگی می کنند، این تفکر را دارند که رونق قاچاق، رونق اقتصاد کشور است و به همین دلیل با قاچاقچیان همنوا هستند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: باید زمینه هایی فراهم شود تا با جلوگیری از قاچاق، گرانی بر جامعه تحمیل نشود و بازتاب منفی در نظر مردم ایجاد نشود.

آیت الله حسینی  بوشهری تصریح کرد: یکی از لطمات قاچاق، ضربه به تولید در کشور و مصرف گرایی است که متأسفانه شاهد آن هستیم.

*در مناطق قاچاق خیز، چند کارخانه درست کرده ایم؟

وی یکی دیگر از زوایای مسئله قاچاق را ایجاد کارخانه و زیرساخت‌های اقتصادی در مناطق ساحلی عنوان کرد و گفت: ما حقیقتا در این مناطق چند کارخانه و شغل ایجاد کرده ایم که از مردم توقع داریم قاچاق نکنند؟ وقتی به زندگی مردم آن مناطق نگاه می کنیم، مشاهده خواهیم کرد که به غیر از لنج و قایق چیز دیگری برای امرار  معاش نداشته و مجبور می شوند که به غیر از ماهیگیری، کالاهای قاچاق نیز رد و بدل کنند.

مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر اینکه باید زیرساخت های اقتصادی و فرهنگی در این مناطق تقویت شود، اظهار داشت: دولت باید سیاستی جامع را در پیش گرفته و برنامه ریزی مناسب داشته باشد.

*با ایجاد زیرساخت می توان تبلیغ لقمه حلال کرد

عضو خبرگان رهبری در پایان ابراز داشت: روحانیت زمانی می تواند در عرصه تبلیغ، توصیه به لقمه حلال به مردم کند که در آنجا زیرساخت‌های اقتصادی قوی باشد تا بتوان پیشنهاد فعالیت شرعی داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ح IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    اقای بوشهری خودتان چقدر روحیه استغنا در حوزه ایجاد کرده اید چقدر حوزه را بی نیاز کرده اید که به دیگران توصیه می کنیید طلاب را در یابید به خدا اه مظلوم شما را خواهد گرفت