سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
عفاف و حجاب

حوزه/ نقش خانواده ها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از اهمیت بالایی برخور دار است، چراکه خانواده مهمترین رکن فرهنگ ساز جامعه به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، حجت‌الاسلام محمد خلیل پور، امروز در گفتمان دینی که با موضوع "فرهنگ عفاف و حجاب" به همت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی و با همکاری آموزش و پرورش در ارومیه برگزار شد، اظهارداشت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، راهی برای مقابله با تهاجم  فرهنگی دشمنان است.

این کارشناس حوزوی ادامه داد: نقش خانواده ها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از اهمیت بالایی برخور دار است، چراکه خانواده مهمترین رکن فرهنگ ساز جامعه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه خانواده ها باید از فرهنگ فاطمی در تربیت فرزندان خود بهره بگیرنند، افزود: حجاب و عفاف، در فرهنگ اسلامی از اهمیت، نقش و جایگاه ارزنده ای برخوردار است، چنانکه در قرآن کریم به تبیین و تشریح اهمیت، زوایا و حدود شرعی آن پرداخته شده است.

حجت‌الاسلام خلیل پور، تصمیم‌ های غلط، رفتاری‌ های غیر مدبرانه و سیاست ‌های غیراصولی و غیرارزشی را در رشد این آسیب اجتماعی موثر دانست و ابراز داشت: بدحجابی و بی ‌عفتی به‌عنوان یک آسیب فرهنگی ریشه در تحولات سه دهه گذشته دارد.

این کارشناس حوزوی، رعایت عفاف و حجاب را تضمین کننده سلامت جامعه دانسته و بیان داشت: توجه به این مهم سبب حفاظت از ارزش وجودی زنان در جامعه می ‌شود و همه باید توان خود را برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بکار گیرند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha