پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 346981
۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
حجت‌الاسلام بنایی

حوزه/ معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: اداره کل اوقاف استان با برنامه‌ریزی بسیار خوب و با اتکا به ظرفیت بقاع متبرکه توانسته عملکرد موفقی در ارائه برنامه‌های فرهنگی نوروزی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی امروز در بازدید از خیمه معرفت برپا شده در مزار مقدس شیخان اظهار کرد: یکی از بهترین فرصت‌هایی که در قم برای اقدامات فرهنگی وجود دارد، تعطیلاتی مانند نوروز است.

وی افزود: زائران فراوانی در نوروز به قم سفر می‌کنند که لازم است در کنار زیارت بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(س)، با معارف دینی هم آشنا شوند؛ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم توانسته است با برنامه‌ریزی بسیار خوب و با اتکا به ظرفیت بقاع متبرکه به ویژه مزار شیخان که برای قم و جهان اسلام اهمیت زیادی دارد، در این زمینه عملکرد موفقی داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه حضور زائران در مزار شیخان و خیمه معرفت برپا شده در این مکان آنها را با معارف دینی آشنا می‌کند گفت: امسال با توجه به تقارن نوروز و ایام فاطمیه، برنامه‌های اوقاف قم هم رنگ و بومی فاطمی گرفته‌اند و این امر بر شکوه مراسم‌ها افزوده است.

وی ادامه داد: غرفه‌های متعددی از نظر محتوایی در خیمه‌های معرفت برپا شده‌اند و استقبال مردم به ویژه کودکان و نوجوانان از آنها بسیار خوب بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین بنایی با اشاره به اینکه باید از فرصت تعطیلات در قم به خوبی استفاده کنیم خاطرنشان کرد: قم دارای ظرفیت‌های فراوانی از نظر معنوی و فرهنگی است بنابراین باید سعی کنیم زائران و گردشگرانی را که به این شهر سفر می‌کنند با توشه‌ای معنوی راهی شهر و دیار خودشان کنیم.

معاون استاندار قم با تاکید بر برنامه‌ریزی پایدار برای استفاده از این ظرفیت‌ عنوان کرد: در ماه‌های رجب و شعبان نیز مسافران زیادی به قم سفر می‌کنند که با برنامه‌ریزی جامع، باید کاری کنیم که هر مسافر در بازگشت، باز هم هوای قم و برنامه‌های معنوی این شهر را داشته باشد.

انتهای پیام    17/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha