چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حسینی مقدم اوقاف قم

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: بیش از 80روحانی و مبلغ متخصص ارتباط و تبلیغ در بقاع متبرکه از 28اسفند تا 15فروردین حضور خواهند داشت و به انجام مأموریت‌های خود همت می‌گمارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام حسینی پیش از ظهر امروز در دیدار با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان اوقاف برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، برنامه آرامش بهاری را در ایام نوروز و در جوار امامزادگان برگزار می‌کند.

وی افزود: امسال که ایام نوروز مصادف با ایام شهادت حضرت زهرا(س) شده است، طرح سوگواره یاس نبوی و آرامش بهاری همزمان در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم تصریح کرد: یک هزار نفر از اعضای هیئت‌امنا، خادمین، متصدیان و مبلغین اعزامی، مجری برگزاری طرح آرامش بهاری هستند.

وی گفت: برپایی 26خیمه معرفت با 75غرفه در بخش‌هایی همانند احکام و تصحیح قرائت نماز، کودک، عفاف و حجاب، فرهنگ انتظار، چندرسانه‌ای و محصولات فرهنگی و بخش جایزه و.... ازجمله این فعالیت‌هاست.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: بیش از 80روحانی و مبلغ متخصص ارتباط و تبلیغ در این خیمه‌ها از 28اسفند تا 15فروردین حضور خواهند داشت و به انجام مأموریت‌های خود همت می‌گمارند.

وی گفت: 100هزار نسخه، نقشه زیارتی امامزادگان و بروشور معرفی امامزادگان به همراه 10هزار قطعه سی دی در بین مسافران نوروزی اهدا خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار کرد: طرح سوگواره یاس نبوی، از دوم تا ششم فروردین‌ماه در امامزادگان برگزار خواهد شد که شامل برنامه‌هایی چون مراسم سوگواره یاس نبوی در صبح روز شهادت حضرت زهرا(س)، همایش رهروان یاس نبوی با حضور بانوان استان قم در عصر شهادت حضرت در 10بقعه شاخص در سطح استان، شام قریبان حضرت در امام‌زاده سید علی(س)، نمایشگاه ابتکاری بانوان «چرا باحجاب شدم»... است.

وی گفت: مراسم غبارروبی بقاع متبرکه از 24اسفندماه آغازشده است که این طرح تا عید نوروز ادامه خواهد داشت؛ امروز عصر مراسم غبارروبی مرقد شاه زاده سید علی(ع) با حضور آیت‌الله گرامی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: امام زادگان شریفی در قم مدفون هستند که برخی از این بزرگان به‌خوبی برای مردم بازشناسی نشده‌اند؛ به همین منظور با حضور 15نفر از صاحب‌نظران، اتاق فکری تشکیل‌شده است تا برای معرفی امامزادگان و همچنین کارآمد نمودن نقش امامزادگان در ارتقای فرهنگ محلات برنامه‌های جامعی تهیه کنند که اولین جلسه این اتاق فکر تشکیل‌شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha