یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مقرن

حوزه/ شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز اعلام کرده که علت برکناری وی مخالفت با تجاوز عربستان به یمن بوده است.

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به نقل از پایگاه عراقی براثا شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز، ولی عهد برکنار شده عربستان با صدور بیانیه ای از اسباب برکناری خود توسط برادرش ملک سلمان پرده برداشت.

وی در این بیانیه اعلام کرده که علت برکناری وی مخالفت با تجاوز عربستان به یمن بوده است.

متن بیانیه شاهزاده مقرن بدین شرح است:

به نام خدایی که فرمود: «ولا تخاطبنی فی الذین ظلموا أنهم مغرقون» صدق الله العظیم.

برادران و فرزندانم از آل سعود و علمای بزرگوار و رؤسای ادارات و مراکز امنیتی شمال و جنوب و شرق و غرب عربستان!

تمام وفاداران به ریاض و ملت عربستان

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

برادران عزیز! کشور حرمین شریفین از طریق دروازه "عاصفة الحزم" و تجاوز به یمن وارد یک نقطه سرنوشت ساز سیاسی  اقتصادی و نظامی شده؛ نقطه عطفی که به زودی و بدون تردید حکومت و ملت عربستان بهای آن را خواهند پرداخت و موضع ما از آغاز این بود که با این جنگ مخالف بودیم و اعتراض رسمی خود نسبت به این تصمیم را نیز به جناب ملک سلمان اعلام کردیم و تمام عواقب این تصمیم را نیز برای ایشان شرح دادیم و گفتیم که تاثیرات و پیامدهای منفی این تصمیم در زمینه های اقتصادی و نظامی و روبط بین الملل دامنگیر عربستان خواهد شد و با تاسف فراوان به سخنان و اعتراض ما توجه و اعتنایی نشد و فرزند پادشاه که وزیر دفاع است به تنهایی به اجرای تصمیم خود ادامه داد.

از این رو در اینجا از تمام وفاداران به آل سعود و ملت بزرگ عربستان و تمام کشورهای دوست و برادر می خواهم در کنار ملت و خاندان آل سعود قرار گرفته و با جدیت برای متوقف ساختن روندی که عربستان در پیش گرفته تلاش کنند تا عقل و منطق بر امور حاکم شود و مشکلات از طریق مسالمت آمیز حل و فصل شود تا حاکمیت و کرامت و امنیت دو کشور حفظ شود.

از همه می خواهم با جدیت برای ترمیم روابط خارجی عربستان با تمام کشورهای عربی و اسلامی و غربی تلاش کنند که این روابط هم اکنون مخدوش و متزلزل شده است.

ما برادران شما هستیم و روابط دوستانه دیرینه ای با هم داریم.

همچنین به صورت ویژه از کشورهای ائتلاف عاصفة الحزم می خواهم تمام فعالیت های نظامی خود را متوقف ساخته و نیروهای خود را از آب و خاک عربستان بیرون ببرند و برای خاموش ساختن آتش تنش در منطقه تلاش کنند.

به خاطر احساس مسؤولیت خود و اهمیت اتفاقات جاری از دیوان پادشاهی تقاضای برکناری از منصب ولی عهدی نمودم .

از تمام دوستان خود در عربستان و سراسر جهان می خواهم به درخواست من پاسخ دهند و عربستان و ملت عربستان را از شعله های این آتش نحس نجات دهند.

خداوند عربستان و ملت آن را از تمام بدی ها حفظ کند

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

امیر مقرن بن عبدالعزیز

ولی عهد سابق 29 آوریل 2015

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha