جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن حیدری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، ایجاد فشار بین المللی روی عربستان را از اهرم های بازدارنده اجرای اعدام شیخ نمر عنوان کرد و گفت: علمای بزرگ اسلام باید اعتراض کرده و صدای خود را به مجامع بین المللی و سازمان کنفرانس اسلامی برسانند.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اعلام این مطلب که اجرای حکم اعدام شیخ نمر، عواقب وحشتناکی را برای حکام سعودی در پی خواهد داشت، گفت: صدور دستور برای اجرای حکم اعدام شیخ نمر، نتیجه خام و جوان بودن حکام سعودی و بی تدبیری فاحش آنهاست، چرا که انجام این عمل پلید به یقین عواقب وحشتناکی را در پی خواهد داشت.

امام جمعه موقت اهواز، با تأکید بر این که عربستان در بد منجلابی گیر کرده است، اظهار داشت: حکام سعودی در نتیجه فشارهای عصبی که در این چند وقت اخیر به سبب تحرکات جبهه مقاومت اسلام و مقاومت مردم یمن به آنان وارد شده، بسیار آشفته و غضبناک شده و تصور می کنند که به راحتی می توانند قداره بندی خودش را نشان دهند، اما این گونه نبوده و اجرای حکم اعدام شیخ نمر، به نفع آنها نیست.

وی در ادامه افزود: اگر آنها در معادلات سیاسی، ذره ای سر رشته داشتند، هیچ گاه حتی تن به بیان حرف آن نیز نمی دادند، چه رسد به صدور این حکم؛ چراکه اجرای آن سبب افروخته شدن آتش خشم مردم و مقاوم شدن بیش از پیش آنها خواهد شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به وظایف علمای جهان اسلام در خصوص این مهم، گفت: علمای بزرگ جهان اسلام باید اعتراض کرده و صدای خویش را به مجامع بین المللی و سازمان کنفرانس اسلامی برسانند.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، ایجاد فشار بین المللی روی عربستان را یکی از اهرم های بازدارنده نسبت به این مهم عنوان کرد و اظهار داشت: همگان باید در این خصوص تلاش کنند.

عضو خبرگان رهبری، به وظیفه دستگاه دیپلماسی کشور برای جلوگیری از این اقدام وحشتناک اشاره و تأکید کرد: دستگاه دیپلماسی کشور می بایست با کشورهای اسلامی که به نوعی با عربستان مراوده دارند، ارتباط برقرار کرده و آنها را نسبت به عواقب بد آن با خبر ساخته و جلوی این اقدام پلید را بگیرد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha