جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نوری همدانی

حوزه/ مسجد در اسلام مثل مکان های عبادت در سایر ادیان نیست که در آن تنها یک عمل مذهبی انجام شود؛ بلکه مساجد ما محل تربیت ، تزکیه ، سیاست ، اجتماع و.... است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی، امروز در دیدار با دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشورکه در دفتر معظم له برگزار شد، با اشاره به فعالیت های خصمانه آل سعود گفتند: عربستان امروز خود را خادم حرمین و منتشر کننده قرآن می‌داند، ولی هیچ چیزی از عمق قرآن نمی داند و بر خلاف قرآن عمل می کند.

ایشان بیان کردند: عربستان مجری دستورات آمریکا و غلام حلقه به گوش استکبار است؛ آنها در حالی این نوکری را انجام می دهند که بر خلاف جریان قرآن عمل می کنند و متاسفانه عربستان امروز بر خلاف قرآن مسلمانان رارها کرده و به دنبال نوکری استکبار رفته است.

معظم له افزودند:خداوند متعال در قرآن کریم بر روی برخی اصول و علائم و شعایر تاکید ورزیده که یکی از مهمترین سفارشات قرآن، مساجد و لزوم رونق دادن به این مکان های مقدس است.

ایشان افزودند: مسجد در اسلام مثل مکان های عبادت در سایر ادیان نیست که در آن تنها یک عمل مذهبی انجام شود؛ مساجد ما در اسلام محل تربیت ، تزکیه ،سیاست ، اجتماع و.... است.

این مرجع تقلید بیان کردند: باید برنامه هایی داشته باشیم که جایگاه مساجد در ظرفیت هایی اصلی خود به کار گرفته شود ؛تا فعالیت های گسترده ای در زمینه های علمی ،تربیتی و تعلیمی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب در آن صورت گیرد.

*در مساجد به اقامه نماز اکتفا نشود

ایشان گفتند: اقامه نماز در مسجد اصلی ترین رکن مساجد است، ولی نباید صرفا به اقامه نماز در مساجد بسنده کنیم؛ وصل کردن جوانان به مسجد، آنها و آینده آنها را بیمه می کند و جامعه را از فسادها به دور می دارد.

این مرجع تقلید بیان کردند: دشمنان همیشه به دنبال این هستند که به ما ضربه وارد کنند و به خاطر اینکه مسجد از مهمترین عوامل مصون ماندن جوانان از فساد است سعی کردند که مساجد را از رونق بیندازند و از حضور جوانان در مساجد جلوگیری کنند.

*لزوم جلسات تفسیرقرآن در مساجد

ایشان گفتند: باید در مساجد، فعالیت های قرآنی گسترده ای انجام شود زیرا قرآن معجزه پیامبر اکرم(ص) است؛ باید فعالیت های تفسیری در مساجد بیشتر شود تا مردم با عمق معارف قرآنی آشنا شوند.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کردند: برای انجام برنامه های بهتر در مساجد باید نیازسنجی‌هایی صورت گیرد و پس از این نیازسنجی این کارها را انجام دهیم و با این برنامه ریزی می توانیم به بهترین شکل برنامه ریزی کنیم تا  جوانان را از شر دشمنان در امان بداریم.

ایشان در پایان اظهارکردند: آموزه‌های قرآنی در زندگی مردم، اصلی انکارناپذیر است و باید در تمام مراحل با رجوع به قرآن مفاهیم اصلی زندگی و نیازهای خودرا بگیریم و به آن عمل کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha